McDonald’s slaví 25 let v Česku, spouští prodej burgerů na přání

  13:00aktualizováno  13:00
Řetězec s rychlým občerstvení McDonald’s nabídne v nejbližších týdnech možnost sestavit si vlastní burger podle preferencí zákazníků. Pokračuje tak v sérii inovací, která má do restaurací nalákat více zákazníků.

McDonald's restaurant Florenc V.I.P.Party. 25. února 1993. | foto: McDonald's

V historických, zeleno-bílých proužkovaných uniformách z března 1992 vítal ve čtvrtek zákazníky personál restaurace McDonald’s ve Vodičkově ulici v Praze. Právě zde otevřela před 25 lety první provozovna fastfoodového řetězce v Česku. Oproti tehdejší době si však zákazníci dnes už nemusí vystát dlouhou frontu.

Fotogalerie

Řetězec k výročí přichází s novinkou, startuje prodej burgerů, které si budou moci zákazníci sami podle libosti sestavit.

„V horizontu pěti týdnů budou mít ve vybrané restauraci zákazníci možnost otestovat sestavení burgeru dle vlastních chutí. V případě, že se volnost výběru ingrediencí do burgerů u Čechů dobře chytí, hodláme ji zavést i do dalších restaurací,“ prohlásil generální ředitel McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasz Rogacz.

Ve které konkrétní restauraci bude možné vlastní volbu surovin vyzkoušet jako první, nechtěl zatím specifikovat (rozhovor s Rogaczem o novém konceptu čtěte zde).

Dát si kafe není složité, tvrdí reklama řetězce:

McDonald’s v Česku

20.3. 1992 - otevřela první restaurace McDonald’s v Praze ve Vodičkově ulici.

1993 - Na D1 u Velkého Meziříčí začal fungovat první Drive Thru, kde řidiči mohli nakoupit, aniž by museli vystoupit z auta.

1995 - Přichází Happy Meal, menu s hračkou.

2009 - V Průhonicích začíná fungovat první kavárna McCafé.

2015 - Řetězec mění koncept a otvírá první restauraci nové generace, kde se jednotlivé hamburgery začínají připravovat až poté, co si je někdo objedná. Zároveň je vybavena samoobslužným kioskem.

Společnost loni začala s přestavbou restaurací, které mimo jiné začala vybavovat samoobslužnými kiosky. Právě na nich je možné individuální burger navolit. Konečná cena se bude odvíjet od ceny jednotlivých surovin. „Člověk si navolí jednotlivé části a hned uvidí cenu. Pokus se mu to bude zdát moc, bude si moct něco zase odebrat,“ dodala ředitelka PR komunikace Zuzana Svobodová.

Přichází hermelín i pálivé jalapeňos

Možnost sestavit si vlastní jídlo nabídl McDonald’s podle Rogacze jako první v Austrálii, testuje se i v dalších evropských zemích. Fastfood zároveň přichází s novými surovinami. Jde například o papričky jalapeňos, mexické nachos, grilovaný hermelín či červenou řepu.

McDonald’s za uplynulých dvacet pět let investoval v Česku přes pět miliard korun. Letos se firma plánuje soustředit na dokončení modernizace prodejen, v příštím roce jsou v plánu investice cílené především na rodiny s dětmi. Podle Rogacze jsou v plánu stoly s projekcí interaktivních her, dotykové panely s nabídkou her na stěnách či hostesky, které budou mít za úkol děti zabavit.

Video: Ve zmrzlině a shaku z McDonald’s je hlavně slovenské mléko a cukr:

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

Češi kupují ve slevě přes polovinu zboží. Sahají víc i po značkách řetězců

Privátní značka Purland.

Češi častěji sahají po značkách potravin vyrobených na objednávku obchodních řetězců nebo těch, které vznikají v rámci...

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Najdete na iDNES.cz