Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákazníci si stěžují na Českou poštu

  13:55aktualizováno  13:55
- Česká pošta se občas chová ke svým zákazníkům podle jejich slov málo vstřícně. "Státem spravovaný monopol jen čas od času zvýší své tarify, ale úroveň mnohých služeb klesá," uvádí Leopold Kukačka z Ústí nad Labem. Jde dokonce tak daleko, že srovnává své dnešní zkušenosti s poštovními službami za svého mládí: "Za války jsme žili v malém městě. Pošťák roznášel poštu dvakrát denně, balík neomezených rozměrů a váhy přivezl povozem až do domu." Dnes žije ve stotisícovém městě, poštu dostává nejdříve v jednu hodinu odpoledne a maximální velikost balíků je znormovaná.
Navíc dostane-li v jednom dni doporučený dopis, peníze a balík a není zrovna doma, může si pro ně prý zajít až teprve druhý den. "Ale pozor - musím na dvě různé pošty," roztrpčeně upozorňuje Leopold Kukačka. Balíky se totiž vydávají jinde než peníze a dopisy. "Když si takhle vyřizuji poštu, stojí mne to hromadnou dopravou šestnáct korun a dvě hodiny času, náklady na osobní auto a parkovné mě vyjdou na sedmdesát korun a půl hodiny času," spočítal si zákazník. Tiskový mluvčí České pošty Ladislav Vančura tvrzení zákazníka opravuje: "Je pravda, že balíky mu doručuje pošta Ústí nad Labem 2 a ostatní druhy zásilek pošta Ústí nad Labem 1, ale uložené zásilky jsou připraveny k vyzvednutí již v den oznámení od sedmnácti hodin a listovní zásilky od osmnácti hodin." Od března fungují všechny služby pošty do sedmi hodin do večera.

Korespondenční lístek stojí více, než se čeká

"Pošta opět dokázala, jak se mnou dokáže cvičit," nespokojeně uvádí Pavel Živnůstka z Prahy. Na pražské hlavní poště si totiž před Silvestrem koupil několik korespondenčních lístků za čtyři koruny, které ještě ten den rozeslal. O týden později je měl nazpátek s poznámkou, že se vrací pro nedoplatek. Nikdo mu prý při koupi lístků neřekl, že od 1. ledna se cena lístků o korunu zvyšuje. "Svoji nadřazenost nade mnou potvrdila Česká pošta, když jsem tedy šel koupit na hlavní poštu nové korespondenční lístky," říká Pavel Živnůstka. Na přepážce totiž dostal bez řečí lístky za starou cenu, a když se ptal po nových tarifech, uslyšel: "Snad ten koresponďák posíláte vy, a ne pošta. Tak si tam tu korunovou známku dolepte." Na to zalapal bezmocně po dechu a nezbývalo mu nic jiného než známky doopravdy koupit a nalepit. "Ve všech médiích probíhala dostatečná informativní kampaň týkající se zvýšených poplatků za poštovní služby," domnívá se tiskový mluvčí Ladislav Vančura. "Od poloviny prosince byl na poštách vyvěšen Přehled vybraných poštovních sazeb ve vnitrostátním styku." K e korespondenčním lístkům si přisazuje i Vladimír Kolář ze Zdíkova poblíž Strakonic. Na místní poště si totiž koupil podle oficiálního sazebníku korespondenční lístek za pět korun, ale pracovnice za přepážkou po něm chtěla ještě dalších sedmdesát haléřů. "Nevím, proč skutečná cena není uvedena v sazebníku vyvěšeném na každé poště," rozčiluje se zákazník. "Je to jeho omyl," oponuje tiskový mluvčí. "Hodnotu pěti korun má předtištěná známka. Přitom je zřejmé, že vlastní hodnotu má i samotný lístek stejně tak, jako ji má obálka, dopisní papír či pohlednice." Cena je stanovena Poštovním sazebníkem.

I čekání je nepříjemné

Zákazníky zlobí mnohé další drobnosti, které sice nejsou nijak závažné, ale znepříjemňují jim styk s poštou. Mnozí si přitom myslí, že za své peníze, které poště zaplatí, by je neměly potkávat. "Nikdo na poště ani v reklamačním oddělení mi nebyl schopen říci, v jakém termínu má být doručen balík," říká Otto Man. Na svůj tříkilogramový balík z USA, jehož poslání stálo v přepočtu dva tisíce korun, čekal již sedmnáctý den, a rozčililo ho, když se místo konkrétního data dozvěděl, že to je obvyklá doba. Podle zkušeností pracovnic informačního servisu České pošty trvá cesta ze Spojených států nejméně dva týdny. Doba není určená, protože zásilky se mohou zdržet na celnici. "Vyhledání mé doporučené zásilky na poště často budí dojem činnosti, že jde o unikát, k němuž je nutno přistupovat unikátním způsobem," s lehkou nadsázkou popisuje poštovní praxi za přepážkou Leopold Kukačka. "Úřednice na dlouhé minuty mizí kdesi v zadních útrobách služebny, konzultují věc s jinými zaměstnanci, horlivě listují v odrbaných blocích a za mnou narůstá fronta dalších nebožáků." Leopold Kukačka "vynalezl" i způsob, jak se někomu pomstít pomocí telegrafu. "Pokud nemá telefon a nebydlí v místě pošty, posílejte mu telegramy. Bude platit doručné, že se nebude stačit divit."

Celé dopisy čtenářů i vysvětlení České pošty si lze přečíst zde. (klikni)

Výhrady k úrovni služeb pošt nemají pouze klienti v tuzemsku, ale i v Evropské unii.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Benzina přejmenovala benzin Natural 95 na Efecta 95.
Nezlevňují. Ceny pohonných hmot v Česku se drží na hladině z minulého týdne

Ceny pohonných hmot v ČR od minulého týdne mírně vzrostly. Nejprodávanější benzin Natural 95 zdražil pouze o haléř na průměrných 30,23 Kč za litr. Jeho cena se...  celý článek

Ilustrační foto.
Sušené výživy pro batolata obsahovaly nadbytek karcinogenů

Batolecí výživy dvou značek neprošly laboratorním testem, který zkoumal přítomnost maximálního přípustného množství karcinogenních látek. Odhalily to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.