Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Beroun zažaloval kraj, odmítá železniční trať z Prahy na povrchu

  12:35aktualizováno  12:35
Berounská radnice se rozhodla kvůli železniční vysokorychlostní trati z Prahy zažalovat Středočeský kraj. Nelíbí se jí, že kraj zamýšlí vést "koridor" po zemi, nikoliv tunelem, jak by to chtělo vedení Berouna. K Berounu se přidala i další města.

První úsek vysokorychlostní železnice Praha - Beroun - Vjezdový portál Hlubočepy | foto: SŽDC

Radnici se nelíbí, že krajský úřad v územně plánovací dokumentaci zakreslil trasu pro vedení vysokorychlostní tratě na území Berouna nově v souběhu s dálnicí D5. Již se tedy nejedná o tunelovou variantu, kterou má Beroun zanesenu v platném územním plánu.

"Město Beroun podalo v souladu s usnesením rady města nejprve námitku proti této změně vedení tratě. Námitka však byla formálně bez náležitého odůvodnění zamítnuta, což je v rozporu se správním řádem," vysvětlila Dana Vilhelmová, vedoucí odboru územního plánování a regionálního rozvoje Berouna.

První úsek vysokorychlostní železnice Praha - Beroun - Vjezdový portál Hlubočepy
První úsek vysokorychlostní železnice Praha - Beroun - Most přes Berounku
První úsek vysokorychlostní železnice Praha - Beroun - Most přes Berounku

Pokud by tak radnice podle Vilhelmové neučinila, znamenalo by to, že s variantou souhlasí, a také by měla povinnost převzít ji do nového územního plánu města. A to Beroun, který od počátku usiluje o to, aby trať vedla tunelem, nechce. Varianta povrchové tratě by navíc zablokovala všechny rozvojové pozemky v daném koridoru podél dálnice D5.

K Berounu se přidala i další města. Se změnou nesouhlasí ani nedaleká Bavoryně a žalobu chce podávat i sousední Králův Dvůr, který se na společném postupu domluvil právě s Berounem.

Vedení Berouna kvůli sporu o trasu tratě nestihne projednat nový územní plán.

"Veřejné projednávání nového návrhu územního plánu se letos již nestihne. V současné době totiž probíhá v souladu se stavebním zákonem projednávání návrhu s dotčenými orgány. Jedním z nich je i ministerstvo dopravy," potvrdila mluvčí Berouna Pavla Švédová s tím, že ministerstvo chce stejně jako kraj trať na povrchu podél dálnice.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.