Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zaměstnanecké výhody přežijí i krizové období

Zaměstnanci se ani v době krize nemusejí bát o své benefity, většina firem se je nechystá rušit. Vyplývá to z průzkumu, který na přelomu ledna a února provedla mezi stovkou českých společností poradenská firma Mercer.

Podle tohoto průzkumu se sice 62 procent firem chystá snižovat náklady personálního oddělení, téměř tři čtvrtiny z nich ale nehodlají šetřit rušením zaměstnaneckých benefitů.

Úspory by se měly nejvíce dotknout vzdělávání a rozvoje. Tyto náklady lze totiž okamžitě zrušit a dopad na finanční hospodaření firmy je tak ihned vidět.

Podle konzultantky agentury Mercer Jany Kurtinové to ale neznamená, že by firmy zavrhly vzdělávání svých zaměstnanců. Naopak se prý osobnímu rozvoji pracovníků věnuje v době krize zvýšená pozornost.
 
"Vzdělávací a rozvojové programy firmy ale nabízejí jen zaměstnancům s vysokým potenciálem a klíčovým zaměstnancům," uvedla Kurtinová.  Právě tyto zaměstnance firmy budou nejvíce potřebovat v momentě, kdy ekonomika začne opět růst.

Měnit zaměstnanecké benefity hodlá jen 29 procent dotázaných firem. Největšími adepty pro zrušení jsou příspěvky na teambuildingové, všeobecně vzdělávací, sportovní nebo kulturní akce, které organizuje zaměstnavatel. Naopak stále populárnější zaměstnaneckou výhodou se stává nadstandardní preventivní zdravotní péče.