Německé firmy „loví“ v pohraničí zaměstnance. Podmínkou je umět jazyk

  17:04aktualizováno  17:04
Přeshraniční burza práce v Chebu vyvolala velký zájem. Šanci najít zaměstnání u sousedů ale rozhodně nemá každý. Hodně lidí, kteří se nedokážou domluvit německy, odcházelo zklamaných.
V německém pohraničí je mimo jiné nedostatek svářečů, elektrikářů a řemeslníků s praxí. (ilustrační foto)

V německém pohraničí je mimo jiné nedostatek svářečů, elektrikářů a řemeslníků s praxí. (ilustrační foto) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Firmy z bavorského a saského příhraničí hledaly ve středu na mezinárodní burze práce na chebském úřadu práce české zaměstnance. Adepti práce v Německu zaplnili chodbu úřadu. Přišlo jich několik stovek, a aby se mohli sejít s německými zaměstnavateli, museli se obrnit trpělivostí a vystát dlouhou frontu.

"V německých příhraničních oblastech je největší zájem o zkušené odborníky a řemeslníky. O techniky, lékaře nebo inženýry, ale také o pečovatele. Nedostatek je svářečů, elektrikářů a řemeslníků s praxí. Poptávka je obrovská," řekl Gunter Oertel z pracovního úřadu v bavorském Selbu.

Upozornil ale, že nezbytnou podmínkou je dobrá znalost němčiny. "Hodně Čechů má zájem pracovat v Německu, zdaleka ne všichni uspějí. Důležité je mít životopis s fotografií, průvodní dopis a také reference od bývalých zaměstnavatelů. A zkušenosti v oboru," zdůraznil Oertel.

Ve stavebních a strojírenských profesích mají pracovníci nárok na tarifní mzdu, méně jim firma platit nesmí. To ale podle Oertla neplatí třeba v gastronomii. "Tam žádná spodní hranice není, lidi si musí dát pozor, aby je zaměstnavatel nezneužíval. Nepoctivé firmy jsou bohužel i v Německu," připustil.

Do saského Cvikova a okolí se snažila získat pracovníky z Čech Sylvia Illgenová z pracovní agentury. "Firmy mají zájem o řidiče, elektrikáře, svářeče i o pomocné síly," naznačila.

Stavební firma nabízí minimálně 9,90 eur za hodinu

S jasnou představou do Chebu přijela personalistka Karolin Dohlerová ze stavební firmy CeGeCe v Glauchau. "Rádi bychom nabídli práci stavebním elektrikářům. Už máme čtyři spolupracovníky z Čech a jsme s nimi velmi spokojeni. Jinak bychom tady nebyli," podotkla.

A kolik si Češi mohou vydělat? "Minimální mzda je 9,90 eur za hodinu, tedy téměř 250 korun," řekla Dohlerová.

Spokojenost s českými zaměstnanci přivedla do Chebu i prokuristu německé dopravní společnosti TLS Svena Migluse. "Jezdí pro nás už osm českých šoférů a rádi bychom zaměstnali další," neskrýval Miglus, podle něho může být problém s vyřízením dokladů.

"Specializujeme se na převoz nebezpečných nákladů, a proto od zaměstnanců požadujeme patřičné oprávnění. To si ale zájemci musí vyřídit a také zaplatit v České republice. Pokud k nám nastoupí, tak jim náklady proplatíme," slíbil Sven Miglus.

Spokojený odcházel z burzy Radek Müller z Chebu. "Odevzdal jsem životopis, s paní jsem si popovídal německy a doufám, že práci zámečníka dostanu. Už jen proto, že si u mého jména namalovala smajlíka."

Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Stavebnice, panenky, modely. Česko je evropskou hračkářskou velmocí

Jiřetínská Detoa nabízí skupinám turistů exkurze podnikem s tradiční výrobou hraček a klavírových mechanik.

Česká republika je největším vývozcem hraček v Evropě. Hodnota jejich exportu dosahuje dvou miliard eur (51,6 mld. Kč)....

Vratné PET lahve. Firmy zkoušejí zdokonalit recyklaci plastových obalů

Ilustrační snímek

Evropská směrnice o omezení jednorázových plastů bude zřejmě od členských zemí požadovat, aby do roku 2025 sbíraly 90...

Silnice a dálnice stále lemují billboardy, někde jich dokonce přibývá

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).

V okolí tuzemských dálnic a silnic první třídy stále zůstává více než tisícovka nelegálních billboardů, z toho zhruba...

Najdete na iDNES.cz