Záruka 3 roky, 2 léta, nebo půl roku?

Celostátní síť obchodů Hudysport prodává bezpečnostní horolezecké postroje, u kterých není jasná záruční doba. "Hudysport dává záruku tři roky na vady materiálu a výrobní vady," píše se v návodu na dětský model Apache. Na visačce se ovšem skví jen nápis: "Záruka 2 roky" a na účtence už o prodloužené záruce není ani slova.

Věc na pravou míru uvádí manažer Hudysportu Richard Litochleb: "Na tento úvazek je tříletá záruční lhůta. Náš pracovník bohužel dal na místo nové kartičky s prodlouženou zárukou kartičku starou, s dvouletou zárukou."

To však může mít pro zákazníky nepříjemné důsledky. Prodloužená záruka platí podle občanského zákoníku pouze v případě, že je vyznačena buď v záručním listě, nebo na účtence, která je zároveň záručním listem. Pokud tomu tak není, může ji prodejce odmítnout a trvat jen na základní záruční době, která je u většiny zboží půl roku.

V případě úvazku to znamená, že pokud jej například rodiče koupí dítěti na podzim a na jaře ho jejich potomek poprvé na sebe navlékne, už bude záruční doba propadlá.