Záruka se prodlužuje o dobu reklamace

Zdeněk Ryšavý z Nového Boru koupil loni na jaře synovi polobotky za 3090 korun.
Zdeněk Ryšavý z Nového Boru koupil loni na jaře synovi polobotky za 3090 korun. Těsně před koncem záruční doby se u jedné boty rozlepila na vnitřní straně podrážka v délce asi tří centimetrů. Boty pan Ryšavý reklamoval, byly opraveny. Jenže se znovu rozlepily. Na telefonickou reklamaci bylo panu Ryšavému sděleno, že je již po záruční lhůtě a na další opravu nemá nárok. Tu firma nakonec sice provedla, ale bota se opět rozlepuje. Pan Ryšavý se ptá, jak dále postupovat.

V daném případě, tak jak jej pan Ryšavý popsal, jde o opětovné vyskytnutí vady po opravě, které za určitých podmínek zakládá právo spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy. Nejdůležitější podmínkou je to, že je věc ještě v záruční době. Obecně lze říci, že doba, po kterou je věc v reklamačním řízení, se do záruční doby nepočítá.

Občanský zákoník, § 627, odst. 1:

Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.