Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastavárny prohrávají s hypermarkety

  15:34aktualizováno  15:34
Na předvánočním trhu neotevírají své kapsy jen prodejci nových věcí. Mnoho lidí s nevelkými příjmy vyrazí například pro levnou elektroniku nebo lyžařské potřeby raději do zastavárny. V posledních letech ale těmto provozovnám tvrdě konkurují super- a hypermarkety.

V posledních letech zastavárnám klesl prodej, jejich majitelé ale přesto i před letošními Vánocemi očekávají zvýšené tržby.

"Většina zboží je u nás stále zhruba o 50 až 70 procent levnější než v klasických obchodech," tvrdí Miroslav Godža ze zastavárny v Rožnově pod Radhoštěm.

"Přestože u nás většinou nenajdete nejmodernější věci, sortiment pečlivě vybíráme, a tak na pultech najdete kvalitní zboží za velmi dobrou cenu," dodává.

Podle něj přijde největší nápor kupujících až tři týdny před Vánocemi.

"Vedle tradičních mobilních telefonů očekáváme letos zvýšený zájem o DVD přehrávače a digitální fotoaparáty, které se stávají módním zbožím,"
dodal.

Hry táhnou
"Velký zájem je před Vánocemi také o herní konzole a jejich příslušenství. Těch bohužel nemáme dostatek. Zboží ale máme na skladech a i v případě nadměrného zájmu, například o mobilní telefony, jsme schopni zareagovat a zásoby doplnit," doplnil pracovník zastavárny v Kroměříži.

I podle něj jsou největším nepřítelem zastaváren supermarkety, které způsobily výrazný odliv zákazníků.

"Pokles počtu klientů zaznamenáváme několik posledních let, přesně jej
vyčíslit je ale obtížné. Myslím si, že podobný problém mají všichni obchodníci," uvedl.

"V roce 2000 byly vánoční tržby velmi dobré. Od té doby se každoročně snižují," tvrdí Miroslav Páral ze zastavárny ve Zlíně.

"Lidé u nás mohou opět výhodně nakoupit především lyžařské vybavení, domácí spotřebiče a elektroniku," dodal.

Podle něj v poslední době stále více zákazníků v zastavárnách hledá také staré věci, které už v běžném komerčním prodeji nemohou sehnat.

"Týká se to uměleckých, dekorativních ale i užitných předmětů," dodal.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.