Zástilkové firmy stále používají různé triky

  13:06aktualizováno  13:06
- Zásilkové služby používají nové a zlepšují staré metody,jak vytáhnout peníze z kapes svých zákazníků. Stálicemi zůstávají soutěže s vysokými finančními cenami, které na první pohled vypadají, že spadnou klientům přímo do klína.
Pražské nakladatelství International Masters Publishers vydává publikaci Domácí lékař od A do Z, kterou prodává zásilkovým způsobem. Posílá ji ovšem po dvanácti stranách vždy za 149 korun. Trik spočívá v tom, že strany nejdou za sebou, a tak je nutné časem odebrat všechny, aby měl jejich komplet nějaký smysl. Málokterý zákazník si však předem uvědomí, že za celkovou zaplacenou sumu by si mohl koupit deset až dvacet výpravných knih o zdraví v knihkupectví. Podobná publikace o květinách totiž přišla klienty International Masters Publishers na více než deset tisíc korun. Hrát si s čísly však umějí i reklamní manažeři zásilkové služby Magnet-Camif. V letáku píší svým zákazníkům: "Vyhráváte, jestliže číslo na vašem hracím losu začíná dvojitým součíslím 00." Jde přitom o pětadvacet tisíc korun. "Každý normální smrtelník, který nepřemýšlí nad praktikami Magnetu, z toho pochopí, že jestliže číslo začíná dvěma nulami, vyhrál," říká Jan Hrb z Moravského Krumlova, který leták obdržel. Nic však nedostal, a proto se obrátil na zákaznické oddělení firmy. Odpověď zněla: "Los, který je vyhrávající, musí obsahovat dvojité součíslí 00 (to znamená 0000 - čtyři nuly vedle sebe)." Podle Lady Krškové, která má na starosti v Magnet-Camif reklamu, byla tato soutěž zábavná. "Předpokládali jsme,že nad záměnou dvojice čtveřice nul se zákazníci zasmějí." Ke cti firmy je nutno připočítat, že nespojovala účast v soutěži s nákupem zboží. Mezi nejstarší, ale osvědčené triky zásilkových služeb patří lákání na obyčejnou výhru v soutěži, jejíž pravidla jsou nejasná. Málokdy zákazník cokoliv vyhraje, přestože dostane něco jako Certifikát o výhře, Potvrzení o vyhraném milionu nebo podobný bezcenný cár papíru. Pravidla soutěže totiž bývají tak zamotaná, až z nich nakonec vyplývá, že nikdo nic nedostane. "Od firmy Royal Express jsem měl obdržet milion korun jako výhru. Podmínkou bylo, abych si objednal zboží nejméně za patnáct set korun, což jsem udělal. Peníze jsem však nikdy neviděl," popisuje příběh, který se opakuje ve stejné podobě u mnoha zákazníků, Zdeněk Šarközi ze Znojma. Na podobné stížnosti vždy měli lidé z Royal Express i její předchůdkyně International Direct Marketing připravenou odpověď: "Naši zákazníci si musejí přečíst pravidla soutěže." Vydělávat lze i na péči o zdraví, pro zákazníka to však znamená zvýšenou ostražitost. Ostravská firma Euro Center Diffusion, která dříve prodávala své rádobyzázračné pilulky na zhubnutí pod svým jménem, v současné době inzeruje jako Laboratoř pro výzkum hubnutí. Podle Obchodního rejstříku má však závazně povolenu coby předmět podnikání jen koupi zboží za účelem dalšího prodeje. Její majitelka je tedy pouhou obchodnicí a s lékařským výzkumem nemá nic společného.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

PŘEHLEDNĚ: Benzin i nafta v Česku jsou nejdražší za téměř čtyři roky

Ilustrační snímek

Ceny u čerpacích stanic v Česku stagnují na maximu od prosince 2014. Průměrná cena benzinu Natural 95 v uplynulém týdnu...

TEST DNES: Úplné výsledky testu smažených bramborových hranolků z fastfoodů

Hranolky

MF DNES otestovala čtrnáct vzorků smažených bramborových hranolků z jedenácti řetězců rychlého občerstvení. Zde najdete...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...



Najdete na iDNES.cz