Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zástupce protestujících pilotů: Odešel jsem, abych mohl létat

  19:58aktualizováno  19:58
Jeho tvář je dlouhodobě spojena s protestujícími piloty Českých aerolinií. Teď Filip Gaspar u státního dopravce definitivně končí, dnes podal výpověď.

Ilustrační snímek | foto: ČSA

"Odcházím dobrovolně, abych uklidnil situaci. A také abych mohl znovu létat," říká Gaspar, kterého se snažil management z firmy vypudit několik let. Jakožto odboráře ale neúspěšně.

Současné vedení na něj našlo alespoň jinou účinnou metodu nátlaku: přestalo ho nasazovat na lety, naposledy letět Gaspar v červenci. Pro profesionálního pilota je to velký problém, protože pak přestává plnit požadované normy na počet nalétaných hodin.

Součástí jednání mezi piloty a vedením byl nakonec kompromis: Gaspar odejde, ale současně mu firma umožní, aby si mohl nalétat potřebné hodiny. "Součástí výpovědi je i smlouva na tři měsíce s Holidays Czech Airlines (dceřiná firma ČSA, pozn. red.), abych mohl létat," potvrdil Gaspar. Na konci března z uskupení státního aeroholdingu zmizí zcela.

Podle svých slov zatím neřeší, zda půjde létat do zahraničí, nebo zůstane v Čechách. "Rozhodně nehodlám být profesionálním odborářem, chci dál létat," dodal. Gaspar vedl tři roky sdružení pilotů CZ ALPA, letos na podzim už znovu nekandidoval. Zůstal ale ve výkonné radě a za piloty dál vystupoval v médiích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.