Závěrečné hodnocení kongresu finančníků je kladné

Praha se zapsala do paměti delegátů zasedání MMF a SB jako kongresové město, které je pouze s minimálními problémy schopno vyhovět veškerým přáním účastníků rozsáhlých akcí. Všichni partneři organizátorů si svojí účastí otevřeli dveře k dalším obchodním kontaktům a budoucímu rozvoji. Tak se dají stručně shrnout výsledky Výročního zasedání MMF a SB v Praze z pohledu jeho organizátorů a jejich obchodních partnerů, které zazněly na zřejmě poslední tiskové konferenci přímo související s kongresem finančníků.

"Zahraniční delegáti ocenili služby poskytované na letišti i přístup českých úřadů, o kterém  panovaly před zasedáním pochybnosti," poznamenal k organizačnímu zajištění náměstek ministra financí Jan Mládek.

Ocenil také, že policie nastavila přijatelnou hranici pro zásahy proti demonstrantům a nesklouzla ke zbytečné brutalitě. Přispívá to podle něj k posílení důvěry v akceschopnost naší policie.

Mládek také řekl, že během zasedání se podařilo kontaktovat 5 případných zájemců o privatizaci státního podílu v Komerční bance. Prozatím odmítl hovořit o konkrétních jménech.

Pochvalovali si také hlavní partneři organizátorů. Výkonný ředitel pro ekonomiku elektrárenské společnosti ČEZ Petr Vobořil zdůvodnil podporu zasedání spoluprací se SB, která trvá již od začátku devadesátých let.

Tehdy poskytla banka ČEZu úvěr, ze kterého bylo nakonec odčerpáno 201 milionů dolarů na odsíření a zvýšení výkonu elektráren a zkvalitnění přenosové soustavy. Zároveň byla akce pro ČEZ šancí získat partnery pro připravovanou privatizaci.

Za "marketing v pohybu" označil mluvčí Škody Auto Milan Smutný zapůjčení 101 vozidel Škoda Octavia, 230 vozů Audi a 30 vozů Volkswagen pro organizátory a delegáty zasedání.

Předseda představenstva Výkonného organizátora Karel Procházka poděkoval desítkám dodavatelů a stovkám zaměstnanců, kteří s ním spolupracovali na přípravách a organizaci zasedání.

Procházka řekl, že skutečný efekt proběhlé akce se ukáže až asi za dva roky. Již dnes se ale může Česká republika ucházet o některé z asi 40 000 velkých kogresů, které se každý rok konají v celém světě.

"Sami zahraniční delegáti jsou pro nás nejlepší reklamou. Přivádějí sem například zasedání vlastních firem, protože byli spokojeni s úrovní uskutečněné akce," dodal Procházka.