Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

2 0
možnosti
IS

Kéž by jste měl pravdu R^

0 0
možnosti
SP

S68e22i29d39l 57P66e51t76r

23. 4. 2016 8:23

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0 0
možnosti
JB

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

1 0
možnosti
DT

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

1 0
možnosti
MN

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0 1
možnosti
Foto

J32i13ř74í 24E86r19b55e22n

22. 4. 2016 21:34

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0 0
možnosti
Foto

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0 1
možnosti
Foto

J73i63ř56í 12E27r39b93e90n

22. 4. 2016 21:36

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

2 0
možnosti
JK

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0 0
možnosti
Foto

J67i17ř34í 72E56r81b79e94n

22. 4. 2016 21:43

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

1 0
možnosti
Foto

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

1 2
možnosti

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog

24. dubna 2024

Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!