Diskuze
Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu
Děkujeme za pochopení.
M15i32l24o25š 64Z84i71k75m71u14n32d
Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.
S34e63i89d37l 95P13e42t76r
Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.
Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...
Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ...
----------------
* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..
J56i64r97k26a 37B66r10u90n56n57e72r
No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.
D37a18v55i97d 25T87l54u83s22t39o39š
Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.
M38i46c23h32a96l 78N91a27j58m96a53n
Celé je to ekonomický nesmysl.
- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)
- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)
- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá
- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu
- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)
J41i54ř28í 62E10r49b72e11n
1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete
2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault
3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele
4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.
5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...
J42i97ř84í 65D30v72o78ř65á73k
Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .
Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .
J49i51ř28í 29E46r27b35e61n
Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...
J12i14ř69í 31K98o39c98u74r82e75k
Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.
J10i78ř61í 86E14r21b21e95n
Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?
J40i53ř79í 92D59v27o23ř27á76k
Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .
V17i78k34t93o37r 91Š11e96d44i13v78ý
Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...
Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!