Zpoždění se totiž mohou přenášet na spoje, které čekají na příjezd zpožděných linek. Případně vlaky, které jsou přímo obsluhovány zpožděnými stroji. Na to upozornil například mluvčí společnosti LEO Express Emil Sedlařík. Změna času totiž postihne spoj společnosti, který vyjíždí z Košic ve 23:10. Ten od stanice Vrútky pojede se 60minutovým zpožděním.
„Zpoždění se při cestě do Prahy zřejmě podaří o několik desítek minut zkrátit. I tak ale souprava dorazí do Prahy později, což může mít vliv i na další spoj vedený touto soupravou,“ dodal mluvčí.
„České dráhy chtějí zpoždění, které se přenáší z nočních vlaků na ranní spoje, zabránit tím, že návazné vlaky nebudou na opozdilé spoje zpravidla čekat,“ uvedl mluvčí společnosti Pavel Pošta.
To se ale nebude týkat takzvaných pražských rozjezdů, tedy spojů vyjíždějících z hlavního města obvykle ve 02:30. Podle letního času však vyjedou ve 03:30, umožní tím přestup ze zpožděných nočních spojů a do svých cílových stanic přijedou s hodinovým zpožděním.
Změna času se rovněž dotkne dvojice vlaků RegioJetu na trase mezi Prahou a Košicemi a řady žlutých autobusů.
„V rezervačním systému jsou zaneseny aktuální časy příjezdů – podle letního času – to znamená, že cestující dorazí do svého cíle podle času, který je uveden na jízdence. Týká se to například spojů na linkách z Londýna a zpět, z Amsterdamu nebo Budapešti a Vídně,“ uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Podobně systém nastavil i konkurenční Flixbus, u kterého se změna času týká mezistátních linek. „Časy na jednotlivých jízdenkách odrážejí konkrétní reálný čas daného spojení. Zákazníka během procesu rezervace na svých stránkách na změnu času upozorňujeme,“ uvedla mluvčí firmy Martina Čmielová.
Přehled dálkových vlaků ČD, které ovlivní přechod na letní čas
|