První čtyři lokomotivy by měl nákladní dopravce podle výkonného ředitele Tomáše Tótha odebrat na přelomu letošního a příštího roku. Sloužit mají na tratích v západní Evropě, konkrétně je společnost plánuje nasazovat na přepravy směřující do Německa a Rakouska.
Kromě nich budou mít nové lokomotivy osvědčení na provoz v Polsku, Slovensku a Maďarsku. Okruh zemí se do budoucna může rozšířit ještě o Slovinsko a Chorvatsko, uvedl dopravce v tiskové zprávě.
„Pořizování interoperabilních lokomotiv podporuje strategii expanze značky ČD Cargo na zahraniční trhy. V tuto chvíli disponujeme licencemi pro realizaci přeprav v Polsku, Rakousku, na Slovensku i v Maďarsku a odpovídající vozidlový park nám umožní tyto licence naplno využít,“ uvedl Tóth.
Fotogalerie |
ČD Cargo výši transakce neuvedla. Cena jedné moderní lokomotivy se zpravidla pohybuje kolem 100 milionů korun.Součástí kontraktu je i opce, na jejímž základě může Cargo v budoucnu dokoupit až 40 dalších lokomotiv Traxx od kanadského výrobce Bombardier.
V současnosti disponuje ČD Cargo přibližně 650 dieselovými a elektrickými lokomotivami různého stáří. To se ale v průměru pohybuje kolem 30 let. Nejmodernější lokomotivy dopravce doposud tvoří osm lokomotiv Siemens Vectron.
Lokomotivy Traxx si v poslední době pořídili i další čeští dopravci. Dvojici lokomotiv na začátku roku převzal do nájmu nákladní dopravce AWT pro přepravu zboží mezi Českou republikou, Německem a Slovenskem. Čtveřici lokomotiv pořídil i soukromý dopravce RegioJet Radima Jančury, který první lokomotivu z dodávky zařadil do provozu v květnu.