Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Pardubic do Liberce budou dále jezdit České dráhy, byly nejlacinější

  14:38aktualizováno  16:35
Rychlíkovou linku z Pardubic do Liberce budou v následujících dvou letech nadále provozovat České dráhy. O dvouletý kontrakt měly zájem rovněž konkurenční Arriva vlaky a Leo Express. Po otevření obálek s nabídkami vybralo ministerstvo dopravy České dráhy, které za provoz vlaků požadovaly nižší doplatek než konkurenční Arriva.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Od prosince tak klesne cena, kterou stát prostřednictvím ministerstva na provoz vlaků na této trase doplácí o téměř třicet korun za každý ujetý kilometr. Dráhy podle ministerstva snížily současnou cenu na 97,95 koruny za kilometr.

Konkurenční nabídka Arrivy počítala s doplatkem 101,5 koruny na kilometr a Leo Express nabídku nakonec nepodal.

KVÍZ: Znáte šukafon nebo ranžír? Rozkryjte železniční slang šotoušů

„Samozřejmě nás mrzí, že jsme neuspěli. Na druhou stranu to dokazuje, že soutěžení přináší nižší cenu a vyšší kvalitu. Doufáme proto, že v tom bude ministerstvo dopravy pokračovat,“ uvedl šéf české Arrivy Daniel Adamka.

Společnost provozující například příměstskou linku mezi Prahou a Benešovem nebo dálkové spojení z Prahy na Slovensko státu nabídla své motorové vlaky 845, ve kterých měly být upravené toalety, aby více vyhovovaly potřebám vozíčkářů.

Naopak České dráhy nabídly pokračování provozu vlaků řady 843 vyráběné ve druhé polovině devadesátých let minulého století. „Nabízejí sedačky s textilním potahem obvyklé u moderních vlaků, audiovizuální info systém, místa pro invalidy včetně bezbariérového WC, místa pro jízdní kola. Dveře jsou předsuvné, ovládané tlačítky a za jízdy blokované,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Ročně stát na provozu rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem ušetří přibližně třicet milionů korun.

„Za tyto ušetřené peníze lze ještě více zkvalitnit služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Dan Ťok.

Řízení na výběr nového dopravce na uvedené trati je první z balíku rychlíkových linek, o kterých se bude rozhodovat od příštího roku. Letos v prosinci totiž na trase R14 z Liberce do Pardubic přes Hradec Králové končí dlouholetý kontrakt Českých drah a podobným způsobem vyprší většina smluv na dálkové linky napřesrok v prosinci. I u těchto spojení bude úřad posuzovat nabídky konkurence, od čeho si slibuje další provozní úspory.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Odvolaný šéf Krtek České dráhy zcela opustí, odmítl být místopředsedou

Šéf Českých drah Pavel Krtek.

Před třemi dny odvolaný šéf Českých drah Pavel Krtek definitivně opustí vedení dopravce. Odcházející šéf v pátek odmítl...

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...

Najdete na iDNES.cz