Z Pardubic do Liberce budou dále jezdit České dráhy, byly nejlacinější

  14:38aktualizováno  16:35
Rychlíkovou linku z Pardubic do Liberce budou v následujících dvou letech nadále provozovat České dráhy. O dvouletý kontrakt měly zájem rovněž konkurenční Arriva vlaky a Leo Express. Po otevření obálek s nabídkami vybralo ministerstvo dopravy České dráhy, které za provoz vlaků požadovaly nižší doplatek než konkurenční Arriva.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

Od prosince tak klesne cena, kterou stát prostřednictvím ministerstva na provoz vlaků na této trase doplácí o téměř třicet korun za každý ujetý kilometr. Dráhy podle ministerstva snížily současnou cenu na 97,95 koruny za kilometr.

Konkurenční nabídka Arrivy počítala s doplatkem 101,5 koruny na kilometr a Leo Express nabídku nakonec nepodal.

KVÍZ: Znáte šukafon nebo ranžír? Rozkryjte železniční slang šotoušů

„Samozřejmě nás mrzí, že jsme neuspěli. Na druhou stranu to dokazuje, že soutěžení přináší nižší cenu a vyšší kvalitu. Doufáme proto, že v tom bude ministerstvo dopravy pokračovat,“ uvedl šéf české Arrivy Daniel Adamka.

Společnost provozující například příměstskou linku mezi Prahou a Benešovem nebo dálkové spojení z Prahy na Slovensko státu nabídla své motorové vlaky 845, ve kterých měly být upravené toalety, aby více vyhovovaly potřebám vozíčkářů.

Naopak České dráhy nabídly pokračování provozu vlaků řady 843 vyráběné ve druhé polovině devadesátých let minulého století. „Nabízejí sedačky s textilním potahem obvyklé u moderních vlaků, audiovizuální info systém, místa pro invalidy včetně bezbariérového WC, místa pro jízdní kola. Dveře jsou předsuvné, ovládané tlačítky a za jízdy blokované,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Ročně stát na provozu rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem ušetří přibližně třicet milionů korun.

„Za tyto ušetřené peníze lze ještě více zkvalitnit služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků,“ uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Dan Ťok.

Řízení na výběr nového dopravce na uvedené trati je první z balíku rychlíkových linek, o kterých se bude rozhodovat od příštího roku. Letos v prosinci totiž na trase R14 z Liberce do Pardubic přes Hradec Králové končí dlouholetý kontrakt Českých drah a podobným způsobem vyprší většina smluv na dálkové linky napřesrok v prosinci. I u těchto spojení bude úřad posuzovat nabídky konkurence, od čeho si slibuje další provozní úspory.

Autor:

Nejčtenější

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Pošta měří, jak se její zaměstnanci při práci „zapotí“

Měření fyzické zátěže zaměstnanců České pošty

Pošťáci se baví. Česká pošta svým zaměstnancům měří, jak se za směnu fyzicky namáhají. Letos za to utratila téměř půl...

Další z rubriky

Lepší kamiony v Praze, než na vesnici. Magistrát zřejmě ustoupí od zákazu

Ilustrační snímek

Obyvatelé obcí na východ od­ Prahy si mohou oddechnout. Nové vedení hlavního města nepodporuje plán předchozího složení...

„Zemanův kanál“ má cenu stavět jen se souhlasem okolních zemí, říká Ťok

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Propojení Dunaje, Odry a Labe plavebním kanálem má cenu tehdy, pokud se za tento projekt postaví i okolní země. V...

320 kilometrů v hodině. V Maroku bude jezdit nejrychlejší vlak v Africe

Moderní rychlovlaky by měly mezi Prahou a Brnem jezdit 350kilometrovou

Železnice za 55 miliard korun, po které se požene rychlovlak rychlostí 320 kilometrů za hodinu, se slavnostně otevřela...

Najdete na iDNES.cz