Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

  15:09aktualizováno  15:09
Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Stavba necelých 16 kilometrů železniční trati u Přerova je součástí rozsáhlejší modernizace železničního spojení mezi Brnem a Přerovem. Má jít o první tuzemskou trať, na které budou vlaky jezdit 200kilometrovou rychlostí. 

Výstavbu prvního úseku u Brna nicméně komplikuje stále nedokončená debata o budoucím umístění hlavního nádraží v Brně. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) proto v první fázi připravuje zbylých zhruba 65 kilometrů železniční trati od Blažovic do Přerova.

Tato část trasy by se podle správy železnic měla začít stavět nejdříve v roce 2021 a hotová bude podle aktuálního harmonogramu v roce 2025. Náklady na modernizaci současné jednokolejné tratě státní správce železnic vyčíslil na zhruba 28 miliard korun. Ke zbylému 20kilometrovému úseku u Brna se chce správa železnic vrátit poté, co bude zřejmé, kde bude v Brně hlavní nádraží stát a kudy trať na Přerov povede.

Chybí už pouze jeden „zelený“ posudek

Podobně komplikuje problematika umístění brněnského nádraží samotný proces shánění zelených posudků dopadu stavby na životní prostředí. Správa železniční dopravní cesty už má platné posudky na tři úseky ze čtyř staveb. V posledním případě u trasy mezi Nezamyslicemi a Kojetínem očekává vydání stanoviska v nejbližší době, uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Naopak v případě brněnského úseku investor se žádostí o posudek vyčkává na rozhodnutí o umístění hlavního nádraží.

Díky modernizaci celé trasy se výrazně zkrátí jízdní doby mezi Brnem a Ostravou. Z Brna do Přerova se bude jezdit 30 minut, do Ostravy 77 minut. V současnosti jezdí vlaky 80, respektive 140 minut.



Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....



Pět týdnů dovolené, vyšší mzdy a kratší pracovní týden, požadují odbory

Předseda ČMKOS Josef Středula na shromáždění odborářů před začátkem...

Na třináct set odborářů z celé republiky přijelo v úterý do Prahy, aby formulovali své požadavky. Chtějí zvýšení mezd o...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Prověřte, jak získal majetek! Na finanční správu přišlo 1 173 podnětů

Ilustrační snímek

Už třetím rokem Češi hlásí příjmy, které se nemusejí psát do daňových přiznání. Pokud to neudělají, riskují do budoucna...

Další z rubriky

Do Ostravy za padesát. Slevy pro studenty a seniory platí i na akční jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy musejí kvůli povinným slevám pro studenty a seniory, které platí od září, ještě víc zlevnit. Přešly totiž...

Vlaky RegioJet loni prodělaly 36 milionů, třikrát víc než předloni

RegioJet představil nové lokomotivy. Mají vozit osmnáctivozové vlaky. (16....

RegioJet podnikatele Radima Jančury loni na železnici prohloubil ztrátu. Meziročně narostla třikrát – z 13,3 milionů na...

O létání mezi Českem a Čínou je obří zájem, Praha chce spojení do Hongkongu

Sichuan Airlines poprvé v Praze

Létání mezi Českem a Čínou prudce roste. Zatímco v roce 2015 cestovalo v obou směrech dohromady přes dvanáct tisíc...

Najdete na iDNES.cz