Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

  15:09aktualizováno  15:09
Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Stavba necelých 16 kilometrů železniční trati u Přerova je součástí rozsáhlejší modernizace železničního spojení mezi Brnem a Přerovem. Má jít o první tuzemskou trať, na které budou vlaky jezdit 200kilometrovou rychlostí. 

Výstavbu prvního úseku u Brna nicméně komplikuje stále nedokončená debata o budoucím umístění hlavního nádraží v Brně. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) proto v první fázi připravuje zbylých zhruba 65 kilometrů železniční trati od Blažovic do Přerova.

Tato část trasy by se podle správy železnic měla začít stavět nejdříve v roce 2021 a hotová bude podle aktuálního harmonogramu v roce 2025. Náklady na modernizaci současné jednokolejné tratě státní správce železnic vyčíslil na zhruba 28 miliard korun. Ke zbylému 20kilometrovému úseku u Brna se chce správa železnic vrátit poté, co bude zřejmé, kde bude v Brně hlavní nádraží stát a kudy trať na Přerov povede.

Chybí už pouze jeden „zelený“ posudek

Podobně komplikuje problematika umístění brněnského nádraží samotný proces shánění zelených posudků dopadu stavby na životní prostředí. Správa železniční dopravní cesty už má platné posudky na tři úseky ze čtyř staveb. V posledním případě u trasy mezi Nezamyslicemi a Kojetínem očekává vydání stanoviska v nejbližší době, uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Naopak v případě brněnského úseku investor se žádostí o posudek vyčkává na rozhodnutí o umístění hlavního nádraží.

Díky modernizaci celé trasy se výrazně zkrátí jízdní doby mezi Brnem a Ostravou. Z Brna do Přerova se bude jezdit 30 minut, do Ostravy 77 minut. V současnosti jezdí vlaky 80, respektive 140 minut.




Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Soutěž na mýto vyhrál CzechToll, ministerstvo smlouvu podepsat nesmí

(Ilustrační snímek)

Ministerstvo dopravy vybralo v obřím tendru na další provoz mýtného systému firmu CzechToll spoluvlastněnou společností...

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

Do Mladé Boleslavi zamíří investice za 8,6 miliardy, půjdou na silnice i byty

Mladá Boleslav

V Mladé Boleslavi se ve spolupráci vlády, kraje, města a automobilky Škoda Auto připravuje jedenáct projektů v oblasti...

Najdete na iDNES.cz