Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

  15:09aktualizováno  15:09
Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Stavba necelých 16 kilometrů železniční trati u Přerova je součástí rozsáhlejší modernizace železničního spojení mezi Brnem a Přerovem. Má jít o první tuzemskou trať, na které budou vlaky jezdit 200kilometrovou rychlostí. 

Výstavbu prvního úseku u Brna nicméně komplikuje stále nedokončená debata o budoucím umístění hlavního nádraží v Brně. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) proto v první fázi připravuje zbylých zhruba 65 kilometrů železniční trati od Blažovic do Přerova.

Tato část trasy by se podle správy železnic měla začít stavět nejdříve v roce 2021 a hotová bude podle aktuálního harmonogramu v roce 2025. Náklady na modernizaci současné jednokolejné tratě státní správce železnic vyčíslil na zhruba 28 miliard korun. Ke zbylému 20kilometrovému úseku u Brna se chce správa železnic vrátit poté, co bude zřejmé, kde bude v Brně hlavní nádraží stát a kudy trať na Přerov povede.

Chybí už pouze jeden „zelený“ posudek

Podobně komplikuje problematika umístění brněnského nádraží samotný proces shánění zelených posudků dopadu stavby na životní prostředí. Správa železniční dopravní cesty už má platné posudky na tři úseky ze čtyř staveb. V posledním případě u trasy mezi Nezamyslicemi a Kojetínem očekává vydání stanoviska v nejbližší době, uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Naopak v případě brněnského úseku investor se žádostí o posudek vyčkává na rozhodnutí o umístění hlavního nádraží.

Díky modernizaci celé trasy se výrazně zkrátí jízdní doby mezi Brnem a Ostravou. Z Brna do Přerova se bude jezdit 30 minut, do Ostravy 77 minut. V současnosti jezdí vlaky 80, respektive 140 minut.



Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Spojit Dunaj a Labe je sci-fi, smysl dává jen část kanálu, říká Ťok

Ministr dopravy Dan ťok

Staronový ministr dopravy Dan Ťok (ANO) zahájil další část mandátu oznámením o kompletní obměně vedení Českých drah....

Ťok vymění vedení Českých drah. Nechci poslouchat, že něco nejde, řekl

Ministr dopravy Dan ťok

Jedním z prvních kroků ministra dopravy Dana Ťoka poté, co vláda získala důvěru v Poslanecké sněmovně, bude výměna...

Plnou parou na červenou. Strojvedoucích porušujících předpisy přibývá

Ilustrační snímek

Strojvedoucích, kteří nezastaví před návěstidlem, neustále přibývá. Drážní inspekce chce proto dopravce připojit k...

Najdete na iDNES.cz