Trať do Přerova získala posudek EIA. Železničáři přestěhují mravence

  15:09aktualizováno  15:09
Modernizace železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem získala od ministerstva životního prostředí kladný posudek dopadu stavby na životní prostředí. Železničáři ale před zahájením stavebních prací musejí přesunout do bezpečí dvojici mravenišť, přesadit lilie zlatohlavé nebo přenést škeble velevruba malířského z koryta Malé Bečvy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Stavba necelých 16 kilometrů železniční trati u Přerova je součástí rozsáhlejší modernizace železničního spojení mezi Brnem a Přerovem. Má jít o první tuzemskou trať, na které budou vlaky jezdit 200kilometrovou rychlostí. 

Výstavbu prvního úseku u Brna nicméně komplikuje stále nedokončená debata o budoucím umístění hlavního nádraží v Brně. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) proto v první fázi připravuje zbylých zhruba 65 kilometrů železniční trati od Blažovic do Přerova.

Tato část trasy by se podle správy železnic měla začít stavět nejdříve v roce 2021 a hotová bude podle aktuálního harmonogramu v roce 2025. Náklady na modernizaci současné jednokolejné tratě státní správce železnic vyčíslil na zhruba 28 miliard korun. Ke zbylému 20kilometrovému úseku u Brna se chce správa železnic vrátit poté, co bude zřejmé, kde bude v Brně hlavní nádraží stát a kudy trať na Přerov povede.

Chybí už pouze jeden „zelený“ posudek

Podobně komplikuje problematika umístění brněnského nádraží samotný proces shánění zelených posudků dopadu stavby na životní prostředí. Správa železniční dopravní cesty už má platné posudky na tři úseky ze čtyř staveb. V posledním případě u trasy mezi Nezamyslicemi a Kojetínem očekává vydání stanoviska v nejbližší době, uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Naopak v případě brněnského úseku investor se žádostí o posudek vyčkává na rozhodnutí o umístění hlavního nádraží.

Díky modernizaci celé trasy se výrazně zkrátí jízdní doby mezi Brnem a Ostravou. Z Brna do Přerova se bude jezdit 30 minut, do Ostravy 77 minut. V současnosti jezdí vlaky 80, respektive 140 minut.

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Cestující ve vlacích si připlatí. České dráhy už od prosince zdraží jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy se změnou jízdního řádu zdraží jízdné. Od 9. prosince si cestující na krátkých vzdálenostech připlatí jednu...

Úklid, renovované záchody. Pivovary našly prostý recept na zvýšení tržeb

Ilustrační snímek

Vymalovat, dát nové stolečky na zahrádku, navonět toalety nebo udělat společenskou akci s kýtou šunky v hlavní roli se...

Další z rubriky

„Zemanův kanál“ má cenu stavět jen se souhlasem okolních zemí, říká Ťok

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Propojení Dunaje, Odry a Labe plavebním kanálem má cenu tehdy, pokud se za tento projekt postaví i okolní země. V...

Tři zájemci o dostavbu dálnice D4 mají smůlu, ministerstvo je vyloučilo

Vizualizace dálnice D4 u Příbrami

Do druhého kola výběrového řízení na dostavbu 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem vybralo ministerstvo...

Nebesům kralují Asiaté, evropské i americké aerolinky propadly

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Australský server AirlineRatings.com v úterý zveřejnil svůj seznam nejlepších aerolinií pro rok 2019. Na prvním místě...

Najdete na iDNES.cz