Flixbus začne v Německu jezdit i s vlaky, bude spolupracovat s Leo Express

  11:58aktualizováno  11:58
Flixbus v Německu startuje provoz vlaků, zelené vlaky zahájí provoz 24. března nejprve na trase mezi Kolínem a Hamburkem. V polovině dubna pak přibude druhé spojení mezi Berlínem a Stuttgartem, provozované společností Locomore, uvedl deník Welt. Ne této lince spolupracuje Flixbus s českým dopravcem Leo Express.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: LEO Express

O vstupu doposud výhradně autobusového dopravce na železniční trh se spekulovalo dlouho, nyní je to skutečností. Flixtrain nejdříve začne jezdit pětkrát týdně mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. Kromě cílových stanic soupravy ještě zastaví  v Düseldorfu, Diusburgu, Gelsenkirchenu, Münsteru a Osnabrücku.

Provoz linky z Hamburku do Kolína Flixtrain převzal po  KHX - Hamburk- Köln-Express. Vlaky na této trase bude mít na starosti firma BTE Bahntouristik Express.

Jančura versus Flixbus. Autobusová válka může zvednout cenu jízdenek

Na lince z Berlína do Stuttgartu, kterou Flixtrain spustí ve druhé polovině dubna, bude spolupracovat s Leo Expressem. Český dopravce dostane na starosti provoz linky, Flixbus se postará o marketing a prodej jízdenek. Obě společnosti už spolupracují a to od doby, kdy český dopravce převzal ztrátovou společnost Locomore.

Flixbus se zatím soustředí na německý železniční trh, nicméně přemýšlí také o rozšíření nabídky o dálkové vlakové spoje. „Přeshraniční provoz je komplikovaný kvůli rozdílným systémům. Tam sázíme na autobus,“ řekl šéf Flixbusu André Schwämmlein.

FlixBus zahájil provoz v Německu v roce 2013 po deregulaci trhu dálkové dopravy. Vedle Německa působí prostřednictvím partnerských dopravců ve 26 evropských zemích včetně České republiky. Denně provozuje spoje do 1 400 destinací. V Česku působí od roku 2014. 

Autoři: ,

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Česko jako továrna na řidičáky. Tuzemské průkazy jsou za hubičku

Ilustrační snímek

České autoškoly patří v rámci Evropy k nejlacinějším. Cena běžného kurzu pro absolvování řidičského průkazu na osobní...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Přívozy bez transpondérů, navrhují poslanci. Zařízení jsou dražší než lodě

Přívoz přes řeku Labe se strmým schodištěm v Hřensku.

Přívozy nahrazující na řadě míst chybějící mosty by mohly i nadále jezdit bez takzvaných transpondérů, které plavidlům...

Najdete na iDNES.cz