Přehoupnutí dlouhodobě ztrátového hospodaření do mírného zisku podle firmy způsobil nárůst cestujících a návrat poslední soupravy poškozené při nehodě v Přerově do provozu.
Výsledky Leo Expressu(v milionech Kč)
|
Velkou většinu roku přitom společnost jezdila pouze se čtyřmi soupravami. Pátá jednotka se z oprav po nehodě z června 2017 na koleje vrátila až na závěr loňského roku. Větší vliv tak měl růst obsazenosti nebo provozní úspory.
„Dlouhodobě stoupá obsazenost našich vlaků, autobusů a minibusů. Promítlo se také zahájení přímého vlakového spojení do Krakova a úsporu z rozsahu a vylepšená efektivity. Na rozdíl od jiných českých dopravců například provádíme zahraničí výkony na Slovensku, v Polsku nebo v Německu s vlastním personálem, čímž dochází k výraznému synergickému efektu,“ řekl mluvčí společnosti Emil Sedlařík.
Loni společnost provozující autobusovou a železniční dopravu zaznamenala nárůst cestujících o zhruba 300 tisíc na 1,8 milionu pasažérů. Za letošní první pololetí pak ohlásila 1,25 milionu přepravených cestujících s tím, že za celý rok očekává nárůst na zhruba dva miliony cestujících.
Nové vlaky Leo Express hledají jméno. Jezdit začnou koncem příštího roku |
Společnost založená Leošem Novotným mladším vstoupila na český trh na sklonku roku 2012, když zahájila s pěticí vlaků provoz mezi Prahou a Ostravou. Kromě železničního spojení, které se rozrostlo o slovenský úsek do Košic, firma provozuje autobusová spojení do rakouského Lince, německého Lipska, nebo ukrajinského Lvova.
Pro německý Flixbus provozuje železniční spojení mezi Berlínem a Stuttgartem. Od příštího roku se rovněž zapojí do provozu dotované železniční dopravy v Pardubickém a Zlínském Kraji.