Loučení s Bobinami a Šestikoláky. | foto: Fluger René, ČTK

Nepřežije uhelka ani bastard. Bezpečnostní systém posílá lokomotivy do šrotu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Uhelky, čtyřkoláky nebo takzvané šestikoláky postupně míří do výslužby. Odchod elektrických lokomotiv vyráběných od šedesátých let minulého století urychlí povinné vybavení lokomotiv jednotným elektronickým zabezpečovacím systémem ETCS. Do těch starých se nevyplatí instalovat.

Zdaleka největší uživatel, státem vlastněný nákladní dopravce ČD Cargo, nechce drahým zařízením zvyšujícím bezpečnost vybavovat ani mnohem mladší řadu 372, označovanou nelichotivou přezdívkou bastard. Naopak šanci přežít v provozu rok 2025 mají takzvané hrbaté nebo laminátky. Zachovalejší exempláře prý dceřiná společnost Českých drah hodlá zabezpečovačem vybavit.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se