V návrhu jízdního řádu pro příští rok se před létem objevila zmínka, že dopravcem mohou být České dráhy, tak soukromý dopravce Leo Express. Jednání s konkurencí, která by na jediné lince objednávané Prahou nasadila modernější soupravy, ale zatím žádný úspěch nepřinesla, připustil mluvčí organizátora pražské hromadné dopravy Ropid Filip Drápal.
Projeďte se s námi posledním jezdícím žabotlamem, toto je reálné retro |
„Jednání s dopravci stále probíhají, máme vůli to vyřešit,“ uvedl Drápal.
České dráhy mají na této lince smlouvu do prosince 2019, zatím však není jisté, zda budou na této trase jezdit celý příští rok.
Po otevření obálek s nabídkami jednotlivých železničních dopravců se totiž podle informací MF DNES ukázalo, že požadavek nasadit nová vozidla už od letošního prosince byl příliš optimistický.
Například Leo Express sice v tomto týdnu oznámil pronájem 15 motorových jednotek Alstom Lint, ale k dispozici je bude mít až na začátku příštího roku. „Nejprve však podstoupí úpravy nutné pro provoz v Česku (např. dosazení vlakového zabezpečovače Mirel) včetně úprav interiéru,“ uvedl v tiskové zprávě dopravce.
Vhodné vozidlo pro tuto trať v současnosti nemají ani České dráhy. Ty podle serveru Zdopravy.cz jednaly s konkurenční Arrivou o zapůjčení jejich motorového vlaku, který přes víkendy jezdí na Slovensko a ve všední dny by tedy mohl obsluhovat trať do Roztok. Pořízení zcela nového vozidla pak státem vlastněný dopravce podmínil prodloužením dlouhodobé smlouvy na provoz.
Archivní video: Éra legendárních žabotlamů se blíží ke konci