Jde ale o odhad pro případ, že celá příprava půjde hladce. Po schválení záměru musí investorská Správa železniční dopravní cesty získat stavebního povolení a vybrat zhotovitele zhotovitele veřejné zakázky, což může trvat i několik let. Zároveň je potřeba od dvou majitelů vykoupit celkem osm potřebných pozemků.
Snahu zabezpečit přejezd ve Studénce na Novojičínsku zahájil v roce 2015 střet vlaku s kamionem při kterém tři cestující v projíždějícím vlaku zemřeli.
Nehoda na přejezdu ve Studénce |
Problém s kamionovou dopravu neřeší ale ani stávající projekt. Ten počítá s průjezdem aut s maximální výškou 3,70 metru. Kamionová doprava tak bude muset být vedena jinudy.
Přejezd je rizikový z několika důvodů. V místě se kříží extrémně vytížená železniční trať a frekventovaná silnice. Přejezd je navíc široký, protože silnici kříží čtyři koleje.
Doba, po kterou blikají červená světla před sklopením závor, je proto dlouhá, úměrná tomu, jaká je potřeba na vyprázdnění kolejiště. Právě dlouhá prodleva mezi výstrahou a sklopením závor je důvod, který podle odborníků motivuje lidi k tomu, aby přejížděli na červenou a riskovali srážku s vlakem.
Nehoda na přejezdu ve Studénce v roce 2015: