Diskuze
Stavba koridoru pro vlaky z Prahy na jih může začít, Strabag ustoupil
Děkujeme za pochopení.
T72o75m13á64š 12S24e69d87l24á24k
Nedávno jel českými dráhami s tím, že vyzkouší nějaký rychlík. Zjistil, že tento rychlík jel průměrnou rychlostí 50 km/h. Tak by mě zajímalo, jakou rychlostí potom jezdí nějaký pomalík.
Š43t62ě90p98á89n 15D34o26l42e14ž84a86l
Nedávno jsem jel z Phy do Hradce asi po sto letech a taky mě málem vytekly nervy. Bohužel do modernizace této trati se neinvestovalo téměř nic, proto tu vlaky jezdí stejně rychle jako před 50ti lety. Tam kde jsou koridory to je únosnější, např. tato trať Pha - ČB se hodně zvedla, když porovnám stav v roce 2005, kdy jsem tam jel prvně a cesta trvala skoro 3 hodiny. Dneska už je to komfortnější než autem ve špičce a po dodělání zbývajících částí IV. koridoru to bude výhodnější než autem i bez špičky (středočeské D3 se asi jentak nedočkáme).
T43o96m89á91š 61M12á56č63e93k
Tak tahle trať do Českých Budějovic se staví už minimálně 10 let a miliardy tečou a tečou.
Otázka je jestli bude celá trať až do dalekých Českých Budějovic vůbec někdy hotová ?
Nebo se pak rovnou začne s její modernizací na rychlost 180 km/hod ?
R13a88d92e83k 16J60a44n70a62t13a
Modernizováno už je 63% ( https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ctvrt%C3%BD_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_koridor ).
Co se týká ceny, 4.5 mld. (cca 10 mil. EUR /km) za 17 km novostavby se dvěma tunely, nějakými mosty a stanicemi nijak nevybočuje z evropských cen. A je to méně než odhadní cena (6,2 mld.).
J17a54n 14W
No v dnesni dobe stavet nove trate na 160km je jako zacit vyrabet lokomotivy na paru a pozadovat v nich WIFI. ubohost.
R25a86d29e83k 66J69a38n77a22t72a
Některé úseky IV. koridoru jsou stavebně na 200 km/h. Ale více zde smysl nemá. Dvě tratě se tímto směrem neuživí a na jedné by se při vyšší rychlosti vlaky různých vrstev zdržovaly a snižovalo by to kapacitu.
Kde naopak vysoká rychlost smysl má, je základní síť VRT Ústí/Plzeň-Praha-Brno-Ostrava. Tam se to hravě zaplní, jelikož už dnes jsou ty tratě přetížené.
J50i21n22d33ř29i17c24h 33Š49k95o11p21e49k
To je dobře, že ne Eurovia. Vlny na silnice ještě jdou, ale v případě vlaku jsou už nebezpečné.
O80d69s23t33r40a89n44ě86n25ý 86U69ž44i20v50a58t10e71l
I48v78a66n 58H13o34l74a75s
Neskutečně hloupý názor jako vždy, když kritizuješ cokoliv, co konkuruje autům.
P47e23t52r 45Č97e87r77v84e35n34ý
Tak ona vznikne nová zastávka Červený Újezd?
A co je tedy toto? : https://mapy.cz/zakladni?x=14.6128432&y=49.5585850&z=17&source=pubt&id=15211167
T51o88m18á65š 64M33o76r16a83v69č76í26k
To je stará zastávka. Nová zastávka bude situována o několik desítek metrů dále na přeložce trati. Ve vzdálenosti několika stovek metrů od přeložené osobní zastávky pak ještě vznikne stejnomenná nová čtyřkolejná předjízdná a křižovací stanice Červený Újezd
P54e54t59r 84S60k32u85h83r90a21v93y
160km/h, ach jo. Japonci meli rychlovlaky nas 210km/h uz v roce 1964, takze jsme stale vice nez 2 generace za nimi. A jejich naskok se spis zvetsuje.
T95o95m96á23š 11M83o21r40a26v47č51í46k
A co byste tam chtěl postavit? Ten úsek bude připravený na zvýšení rychlosti 200 km/h.
J68o51s31e92f 93B53r52o38ž74e17k
Zase blbost a vyhazování peněz. Místo, aby se stará trať ponechala a jezdily na ní dál přípoje na velká nádraží a na nové trati se stavělo max. 2-3, tak se budou zase budovat další nádraží a převádět stávající na zastávky apod. A místo 160 P-ČB a doby jízdy pod hodinu to bude zase v průměru 80 a doba jízdy 2 hodiny.
T48o61m11á15š 43M42o65r36a23v43č13í37k
Jak může být doba jízdy pod hodinu, když je to víc jak 160 km (Praha hl. n. - České Budějovice)?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!