Diskuze
Železnice v Česku: pomalejší vlak dojede dřív. Do Přerova postačí dvoustovka
Děkujeme za pochopení.
D71a68n 47V23l69k
Onen průchod fíry z jednoho konce vlaku na druhý se odehrává v jiném čase, než je zastavení ve stanici, kdy vystupují a nastupují cestující, že to protáhne dobu jízdy o minuty? Fíra se přesune v rámci zastavení, možná ještě dříve, než nastoupí cestující.
M46a73r70e13k 15G38a49j90d37a
jen Graz je Štýrský Hradec. Lépe by to zapadlo do textu. Taky nepíšete pojedu do Muenchenu ale do Mnichova, ne?
V93l51a85d31i90s17l89a20v 69M38a89n85d14y12s
Jedno nechápu před X lety se modernizoval koridor Praha-Česká Třebová-Brno na 160km/h. Proč se to nepostavilo rovnou na 300km/h ?
M94a27r36t92i37n 91R63u83z98i42c53k32a
To neni mozne, trat by se musela znacne naprimit, a znamenalo by to ji prakticky postavit znovu v nove stope a i jinudy... Na nekterych mistech i tak jsou prelozky, aby vubec byla 160km/h rychlost dosazena... Navic nad 160km/h uz nesmite mit prejezdy, nad 200 uz je i osova vzdalenost koleji jina a nad 250km/h uz je nutna i stridave napajeni idealne 25kV.. Pri vyssich rychlostech potrebujete i ridit vlaky jinak, nemuzete provozovat na stejne trati vsechny vrstvy vlaku od motoraku pres naklady az po osobni dalkovou, potrebujete jine zabezpeceni,...
Modernizace ale nutna byla i s ohledem na stav trati a zvyseni unosnosti pro nakladni vlaky...
Na 300km/h uz je to na novou trat komplet... proto se maji stavet nove trate separovane od ostatnich, a dnes je standard uz stavet na 350km/h pro ciste osobni dopravu,... tim se uvolni i koridory pro regionalni a nakladni dopravu...
Zrovna usek do Brna od C.Trebove, tam ani pri klopidlech neni mozne dosahnout ani te 160km/h rychlosti...
M84i29l38a36n 31V87o52l30e40k
Může mi někdo vysvětlit, proč by měl pan Jančura tlačit na vysoké rychlosti? Copak si může k tomu udělat nějakou ekonomickou bilanci? Stejně nakonec o jeho zisku rozhodují státní dotace (minimálně ty studentské a důchodcovské).
P19e52t52r 76S68u71c88h55á38n53e69k
O čem je vlastně tento článek ? K čemu je hodnotný ?
Zase idnes kecá nějaký bulvár.
D59a74n88i74e35l 78N61o49s16k39a
Pan Jančura zase něco pronesl, tak se to musí dostat na veřejnost..
M63a21r44t98i52n 70R12u98z44i80c46k21a
Hmm, to je typicke, ze musi zrovna ted vyjit clanek obhajujici ten nesmysl...
Prehled nesmyslu:
1. pomalejsi vlak dorazi drive - to nedava vube smysl, resp. jiste, kdyz navrhnete VRT tak, ze ji zaustite ze severu s uvrati, no, co na to rict...
2. nova trat omezi vice provoz pri stavbe, nez rekonstrukce, opet velka pitomost, ucelova, nova trat se stavi na zelene louce, nema vliv na puvodni, ale kdyz do nove trati zapocitate i rekonstrukci a vyluku na puvodni, tak to samozrejme nevyjde... nikdo prece nerika, ze se museji stavet soucasne..
3. no jasne ze nevyjde trat na 300, kdyz do studie ji uvadim jako samostatny usek nenavazujici na zadne pokracovani VRT, taky mam rad uherak, ale ne pri planovani staveb, to se to mohlo rozkrajek od obce k obci a vysla by tam max. tramvaj...
4. kapacita, absolutne nechapu, jak muze kapacitne vyjit dvoukolejna pomalejsi trat lepe nez 4 koleje, kde dve odvedou dalkovku z pretizene nevyhovujici trati a uvolni prostor nakladni a regionalni doprave na puvodni trati...
Samozrejme, i stara trat potrebuje rekonstrukci, ale je otazkou, proc si tim zabit VRT,.. mohla se rekonstruovat v puvodni stope na 140-160km/h a bylo by mene prelozek a mensi bezp. zony na nastupistich... Uz i SZ(DC) pripousti, ze pokud trat stacit nebude, bude se muset stejne postavit nova, a pokud se rozhodne o vyjmuti uzemni ochrany, tak to v budoucnu bude velky problem, jak s pozemky, tak s trasovanim... Posledni dobou se odrezava stale vice useku, nakonec skutecne zbyde jen odbocka z Berlina do Prahy...
- prvni odriznuty usek je trat Praha-C.Budejovice, VRT se odklonila na severni trasu mimo osidleni...
- druhy odriznuty usek je Plzen, kde se take rozhoduje o vyrazeni VRT mezi Berounem a Ejpovicemi...
- treti odriznuty usek zatim Praha-Most,... a vypada to, ze asi nebude posledni,...
J30i64ř88í 67S21t71r81a59k93a
V původní stopě by se kvůli ostrým obloukům na 140 - 160 nikdy nedostali.
Z44d43e92n12ě78k 95H63r76u75b14ý
Ukázka malosti českého uvažování. Samozřejmě, že na cestu babičky z Brna do Přerova to bohatě stačí a kvůli 4 minutám nemá smysl to řešit.
Jenomže jsou taky lidi, co chtějí jet z Varšavy do Vídně. A když u nás bude trať na 200, tak prostě vlaky na 330/350 (což jsou rychlosti jednotek ICE3/TGV) nebudou jezdit přes Ostravu a Brno, ale přes Bratislavu a Žilinu. A pak si budeme moci jen nafackovat, že z Brna nebo Ostravy se nedá jet do Vídně nebo do Varšavy třístovkou. A že vídenští manažeři jedou raději do Katovic, protože tam jsou rychleji než v Ostravě.
Jinak uvažovat, že na nějakém úseku ušetřím 4 minuty samozřejmě dává smysl. Na celé trase Varšava-Vídeň může být takových úseků třeba 10 a máme z toho 40 minut.
A ještě bych podotknul, že úplně stejná argumentace tu byla, když se modernizovalo poprvé, tak jsem si mohl hlavu ukroutit, proč jen na 160. A je to 20 let a hledáme úseky kde zvýšit na 200, přitom životnost těch kolejí je 100 let.
R62o27m24a69n 71J74e63s90c59h14k38e
Je ostuda, když ,my jezdíme Brno - Břeclav 160 a Břeclav - Wien pomaleji. Kde jste přišel k životnosti kolejí 100 let ?? Na úseku Brno - Blansko se budou měnit koleje po 25 letech.
M71i47c53h34a85l 66K66r89č66á56l
Pokud má trať délku 70 km, tak je úplně jedno jestli po ní vlak jede 160, 200 nebo 300 km/h. Rychlost má smysl řešit u tratí o délce několika stovek kilometrů bez zastávky.
M44a63r75t11i16n 50K91a16r44á67s15e41k
No podle tehle logiky, je to treba z vyskova do brna kousek, takze nema smysl aby tam vedla dalnice?
M57a12r50t29i95n 46K18a89r98á88s69e51k
No a co rekonstrukce delat aspon na 230, coz je bezna cestovni rychlosti "pomalych vlaku", jako je treba pendolino, rakouske railjety apod?
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...