Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu

„Železnice je jediný udržitelný způsob dopravy, přitom tvoří v porovnání s dalšími způsoby pozemní dopravy jen osm procent,“ řekl na mezinárodním železničním summitu v Praze Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. Podle něj je otevřený trh a soutěže jeden z mála způsobů, jak nabídnout zákazníkům lepší služby a tím je přilákat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Souhlasím. Čím větší konkurence na kolejích, tím lépe pro všechny a hlavně pro cestující. Bohužel česká železnice je ostuda co se týče rychlosti a České dráhy děs běs.

0 2
možnosti
RJ

Je dost tratí, kde jezdí vlaky hodně rychleji než auto. Takže nějaký pokrok tady je. Já jezdím osobákem do hokny a su v pohodě. V taktu půl hodiny. Auto není rychlejší. Naše silnice R 43 je katastrofa.

0 0
možnosti
FK

Každý, kdo jezdil vlakem na trati Praha - Ostrava před a po nástupu konkurence, tak ten rozdíl vidí. Je to neuvěřitelný rozdíl. Asi jako mezi Škodou favorit a Škodou Superb.

Paradoxně bych řekl, že je dnes nejlepší na této trati ČD, ale jen díky tomu, že je k tomu dotlačila konkurence. Jinak by stejnou kvalitu nabídli i na ostatních tratích, kde zatím konkurenci nemají a podle toho to tam taky tak vypadá.

0 0
možnosti
RJ

Na trati Brno - Letovice jezdí pouze ČD. Takt půl hodiny a rychlost lepší než auto. I staré pantografy řady 560 teď v zimě pěkně topí a rychlost také postačující. Nové pantografy jsou dobré v létě - mají klima.

2 0
možnosti
JH

J70o37s45e44f 74H70o46n50e80š

23. 2. 2018 11:10

Málo cestujících?Konkurence počet cestujících zmenší a dopravci budou více ztrátoví.

0 0
možnosti
FK

...nebo ti nejméně konkurenceschopní skončí a svojí kapacitu přepustí těm lepším.

0 0
možnosti
MS

Tak v první řadě je to o přístupu občanů. Když Prahu ovládl v 90letech divoký kapitalismus, tak pražáci označili veškerou hromadnou dopravu za socku. Teď se pražáci dusí v nekonečných zácpách aut a marně řeší kam miliony aut v Praze zaparkovat.

Ohledně vlaků - dobře, na koridoru Praha - Brno - Břeclav a Praha - Ostrava jezdí vlaky docela rychle a často. Ale zkuste jet někam jinam. Například k nám do Příbrami jezdí "rychlík" za 1 hodinu a 40 minut, což je zhruba o hodinu déle než autem a o 40 minut déle než autobusem. "Rychlík" jede průměrnou rychlostí 39 km/h a jede déle než za první republiky.

3 2
možnosti
OU
JH

Jestli pomůže větší konkurence, tak se těším až ji Leo začne předvádět na lokálních tratích. Tyhle společnosti představují klasickou privatizaci zisků a zestátnění nákladů.

3 3
možnosti

Nevím, jestli pomůže větší konkurence, ale dráhy se teď obecně stylizují jako bezplatný dopravní prostředek pro lidi, kteří nikam nespěchají. Tedy důchodce, maminky s dětmi, studenty apod. To je sice fajn, ale taky značně neudržitelný styl podnikání. Dráhy potřebují přitáhnout lidi, kteří by jinak jeli autem a to je zatracený oříšek.

0 0
možnosti
MB

je docela příjemné jet vlakem z Prahy na Moravu, Slovensko, do Vídně apod

také podstatně levnější než cesta autem; jenže ušetřené peníze pak člověk utratí za taxíky, když to tam nezná a neumí se přepravovat levněji.

0 2
možnosti
RP

To je relativní ;-). Spíš to mnohdy vyjde např. ve 3 lidech cca na stejno.

Ale jinak souhlas. Railjet do Vídně je luxusR^

1 0
možnosti
RP

Pán je bohužel mimo... Problém v ČR není kvalita vlaků a služeb, ale jaksi to, že na ty koleje se toho už moc nevejde...

Jinak konkurence v současném podání pro obyčejného cestujícího je spíš průser než zlepšení... Nebo snad už na trase Plzen - Most se uznává jízdné bez ohledu na barvu vlaku?

Udělejte jednotný tarif, jednu jízdenku a pak at si jezdí kdo chce... Do té doby jsou soutěže ke škodě zákazníka a ve výsledku i státu...

8 2
možnosti
RP

Ještě dovětek... Konkurence ve stylu, jako někde prošla na krajích, že 810 natřou na zeleno a dají ji nové sedačky fakt není pro mě konkurence...

Jo kdyby tam vyjel RegioShark, tak ano, ale to nehrozí...

0 2
možnosti

R76a16d23i87m 36Š47o17l46c

22. 2. 2018 21:48

Tak zrovna puštění konkurence na trať Praha - Ostrava stojí stát téměř 10x víc než před konkurencí 

5 3
možnosti
TM

Nějaký odkaz na dané tvrzení?

0 0
možnosti
JM

J26i58ř31í 87M19a69c59e13k

22. 2. 2018 21:27

Ve světě, kde do mnoha zemí je levnější letadlo než vlak (a samozřejmě pro rodinu je levnější i auto), není asi všechno v pořádku.

3 2
možnosti
RJ

Že od určité vzdálenosti je letadlo výhodnější, není nic překvapivého. U letadla náklady nabíhají především s počtem startů (ať už to berete přes energii, přes časový prostoj nebo poplatky za použití letiště), let na letové hladině je celkem efektivní. Naopak vlak dokáže zastávku udělat velmi efektivně.

A kde je ta hraniční vzdálenost, to závisí na spoustě faktorů. Od rozdílu ve zdanění (letadla celosvětově neplatí spotřební daně) až po stav železniční sítě na dané trase (VRT svou efektivitou konkuruje letadlu mnohem lépe, než klasická trať).

Navíc to, že je letadlo levnější, není zdaleka pravda vždy. Mezi sousedními zeměmi v Evropě je to dost často levnější vlakem.

5 0
možnosti
VF

No jo český člověk nechce do železnice ideálně nic investovat, ale chce aby vlak jezdil pokud možno zadarmo třísetkilometrovou rychlostí.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu

10. května 2024  10:50

Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...

Na rekonstrukci chalupy i dovolenou. iDNES.cz rozdal výhercům 600 000 korun

10. května 2024  10:39

Jarní Megahra o peníze na portálu iDNES.cz sklidila u čtenářů a čtenářek ohlas. Nejenže jsme každý...

Počet turistů v Česku vzrostl o deset procent. Největší nárůst hlásí Praha

10. května 2024  10:36

V českých hotelech, penzionech a kempech se v prvním čtvrtletí letošního roku ubytovalo 4,1 milionu...

USA zavedou cla na dovoz elektromobilů, baterií a solárů z Číny

10. května 2024  6:26

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!