Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu

„Železnice je jediný udržitelný způsob dopravy, přitom tvoří v porovnání s dalšími způsoby pozemní dopravy jen osm procent,“ řekl na mezinárodním železničním summitu v Praze Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. Podle něj je otevřený trh a soutěže jeden z mála způsobů, jak nabídnout zákazníkům lepší služby a tím je přilákat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Souhlasím. Čím větší konkurence na kolejích, tím lépe pro všechny a hlavně pro cestující. Bohužel česká železnice je ostuda co se týče rychlosti a České dráhy děs běs.

0 2
možnosti
RJ

Je dost tratí, kde jezdí vlaky hodně rychleji než auto. Takže nějaký pokrok tady je. Já jezdím osobákem do hokny a su v pohodě. V taktu půl hodiny. Auto není rychlejší. Naše silnice R 43 je katastrofa.

0 0
možnosti
FK

Každý, kdo jezdil vlakem na trati Praha - Ostrava před a po nástupu konkurence, tak ten rozdíl vidí. Je to neuvěřitelný rozdíl. Asi jako mezi Škodou favorit a Škodou Superb.

Paradoxně bych řekl, že je dnes nejlepší na této trati ČD, ale jen díky tomu, že je k tomu dotlačila konkurence. Jinak by stejnou kvalitu nabídli i na ostatních tratích, kde zatím konkurenci nemají a podle toho to tam taky tak vypadá.

0 0
možnosti
RJ

Na trati Brno - Letovice jezdí pouze ČD. Takt půl hodiny a rychlost lepší než auto. I staré pantografy řady 560 teď v zimě pěkně topí a rychlost také postačující. Nové pantografy jsou dobré v létě - mají klima.

2 0
možnosti
JH

J70o37s45e44f 74H70o46n50e80š

23. 2. 2018 11:10

Málo cestujících?Konkurence počet cestujících zmenší a dopravci budou více ztrátoví.

0 0
možnosti
FK

...nebo ti nejméně konkurenceschopní skončí a svojí kapacitu přepustí těm lepším.

0 0
možnosti
MS

Tak v první řadě je to o přístupu občanů. Když Prahu ovládl v 90letech divoký kapitalismus, tak pražáci označili veškerou hromadnou dopravu za socku. Teď se pražáci dusí v nekonečných zácpách aut a marně řeší kam miliony aut v Praze zaparkovat.

Ohledně vlaků - dobře, na koridoru Praha - Brno - Břeclav a Praha - Ostrava jezdí vlaky docela rychle a často. Ale zkuste jet někam jinam. Například k nám do Příbrami jezdí "rychlík" za 1 hodinu a 40 minut, což je zhruba o hodinu déle než autem a o 40 minut déle než autobusem. "Rychlík" jede průměrnou rychlostí 39 km/h a jede déle než za první republiky.

3 2
možnosti
OU
JH

Jestli pomůže větší konkurence, tak se těším až ji Leo začne předvádět na lokálních tratích. Tyhle společnosti představují klasickou privatizaci zisků a zestátnění nákladů.

3 3
možnosti

Nevím, jestli pomůže větší konkurence, ale dráhy se teď obecně stylizují jako bezplatný dopravní prostředek pro lidi, kteří nikam nespěchají. Tedy důchodce, maminky s dětmi, studenty apod. To je sice fajn, ale taky značně neudržitelný styl podnikání. Dráhy potřebují přitáhnout lidi, kteří by jinak jeli autem a to je zatracený oříšek.

0 0
možnosti
MB

je docela příjemné jet vlakem z Prahy na Moravu, Slovensko, do Vídně apod

také podstatně levnější než cesta autem; jenže ušetřené peníze pak člověk utratí za taxíky, když to tam nezná a neumí se přepravovat levněji.

0 2
možnosti
RP

To je relativní ;-). Spíš to mnohdy vyjde např. ve 3 lidech cca na stejno.

Ale jinak souhlas. Railjet do Vídně je luxusR^

1 0
možnosti
RP

Pán je bohužel mimo... Problém v ČR není kvalita vlaků a služeb, ale jaksi to, že na ty koleje se toho už moc nevejde...

Jinak konkurence v současném podání pro obyčejného cestujícího je spíš průser než zlepšení... Nebo snad už na trase Plzen - Most se uznává jízdné bez ohledu na barvu vlaku?

Udělejte jednotný tarif, jednu jízdenku a pak at si jezdí kdo chce... Do té doby jsou soutěže ke škodě zákazníka a ve výsledku i státu...

8 2
možnosti
RP

Ještě dovětek... Konkurence ve stylu, jako někde prošla na krajích, že 810 natřou na zeleno a dají ji nové sedačky fakt není pro mě konkurence...

Jo kdyby tam vyjel RegioShark, tak ano, ale to nehrozí...

0 2
možnosti

R76a16d23i87m 36Š47o17l46c

22. 2. 2018 21:48

Tak zrovna puštění konkurence na trať Praha - Ostrava stojí stát téměř 10x víc než před konkurencí 

5 3
možnosti
TM

Nějaký odkaz na dané tvrzení?

0 0
možnosti
JM

J26i58ř31í 87M19a69c59e13k

22. 2. 2018 21:27

Ve světě, kde do mnoha zemí je levnější letadlo než vlak (a samozřejmě pro rodinu je levnější i auto), není asi všechno v pořádku.

3 2
možnosti
RJ

Že od určité vzdálenosti je letadlo výhodnější, není nic překvapivého. U letadla náklady nabíhají především s počtem startů (ať už to berete přes energii, přes časový prostoj nebo poplatky za použití letiště), let na letové hladině je celkem efektivní. Naopak vlak dokáže zastávku udělat velmi efektivně.

A kde je ta hraniční vzdálenost, to závisí na spoustě faktorů. Od rozdílu ve zdanění (letadla celosvětově neplatí spotřební daně) až po stav železniční sítě na dané trase (VRT svou efektivitou konkuruje letadlu mnohem lépe, než klasická trať).

Navíc to, že je letadlo levnější, není zdaleka pravda vždy. Mezi sousedními zeměmi v Evropě je to dost často levnější vlakem.

5 0
možnosti
VF

No jo český člověk nechce do železnice ideálně nic investovat, ale chce aby vlak jezdil pokud možno zadarmo třísetkilometrovou rychlostí.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!