Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu

  18:52aktualizováno  18:52
„Železnice je jediný udržitelný způsob dopravy, přitom tvoří v porovnání s dalšími způsoby pozemní dopravy jen osm procent,“ řekl na mezinárodním železničním summitu v Praze Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. Podle něj je otevřený trh a soutěže jeden z mála způsobů, jak nabídnout zákazníkům lepší služby a tím je přilákat.

Vlaky Leo Express spojují Prahu s Moravou i Slovenskem | foto: Leo Express

„Z pozemní dopravy je železniční doprava nejslabší, s pouhými osmi procenty je za autobusy a samozřejmě auty, která představují téměř 80 procent dopravy,“ upozorňuje Köhler.

Šestý ročník mezinárodní konference International Railway Summit, na kterou se sjeli vůdčí osobnosti železniční dopravy z celého světa, se letos zabývá hlavně zvýšením komfortu při cestování vlakem, který by měl pomoci zvýšit počty cestujících tímto typem dopravy. A zástupci politiků, železničních dopravců, expertů či dodavatelů se v nich ve čtvrtek soustředili na přínos soukromé konkurence a potřebu otevřeného trhu. 

Podle Köhlera zvrátil klesající zájem o železnici od roku 1989 až nástup soukromníků na linku Praha-Ostrava. Česko má podle něj nejhustší železniční síť v Evropě a šanci stát se klíčovou zemí pro vytvoření evropského železničního prostoru, zatím ale cestující jezdí vlakem čtyřikrát méně než v sousedním Německu. 

Společný evropský zájem v oblasti železniční dopravy potvrzuje Elisabeth Wernerová z Evropské komise. „Máme potřebnou legislativu, už není třeba uvažovat v měřítku národních hranic, protože cestující už mnoho let cestují bez ohledu na hranice,“ říká Wernerová.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Most přes Mladotický potok na zaniklé železniční trati Kralovice - Mladotice v...

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná...

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

Do Mladé Boleslavi zamíří investice za 8,6 miliardy, půjdou na silnice i byty

Mladá Boleslav

V Mladé Boleslavi se ve spolupráci vlády, kraje, města a automobilky Škoda Auto připravuje jedenáct projektů v oblasti...

Najdete na iDNES.cz