Málo cestujících ve vlacích? Pomůže větší konkurence, tvrdí šéf Leo Expressu

  18:52aktualizováno  18:52
„Železnice je jediný udržitelný způsob dopravy, přitom tvoří v porovnání s dalšími způsoby pozemní dopravy jen osm procent,“ řekl na mezinárodním železničním summitu v Praze Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. Podle něj je otevřený trh a soutěže jeden z mála způsobů, jak nabídnout zákazníkům lepší služby a tím je přilákat.

Vlaky Leo Express spojují Prahu s Moravou i Slovenskem | foto: Leo Express

„Z pozemní dopravy je železniční doprava nejslabší, s pouhými osmi procenty je za autobusy a samozřejmě auty, která představují téměř 80 procent dopravy,“ upozorňuje Köhler.

Šestý ročník mezinárodní konference International Railway Summit, na kterou se sjeli vůdčí osobnosti železniční dopravy z celého světa, se letos zabývá hlavně zvýšením komfortu při cestování vlakem, který by měl pomoci zvýšit počty cestujících tímto typem dopravy. A zástupci politiků, železničních dopravců, expertů či dodavatelů se v nich ve čtvrtek soustředili na přínos soukromé konkurence a potřebu otevřeného trhu. 

Podle Köhlera zvrátil klesající zájem o železnici od roku 1989 až nástup soukromníků na linku Praha-Ostrava. Česko má podle něj nejhustší železniční síť v Evropě a šanci stát se klíčovou zemí pro vytvoření evropského železničního prostoru, zatím ale cestující jezdí vlakem čtyřikrát méně než v sousedním Německu. 

Společný evropský zájem v oblasti železniční dopravy potvrzuje Elisabeth Wernerová z Evropské komise. „Máme potřebnou legislativu, už není třeba uvažovat v měřítku národních hranic, protože cestující už mnoho let cestují bez ohledu na hranice,“ říká Wernerová.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...



Najdete na iDNES.cz