Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

  19:08aktualizováno  19:08
Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Indická železnice strádá i přes ozdravný plán v objemu 133 miliard dolarů, který prosadil premiér Naréndra Módí. Investice, tvořené veřejnými i soukromými prostředky, měly přinést zvýšení nákladní přepravy i osobní dopravy, výstavbu nových tratí a v neposlední řadě pořízení nových vlaků.

Jenomže ekonomický ukazatel efektivity, který srovnává poměr nákladů k příjmům, se podle agentury Reuters propadl na patnáctileté dno.

Šrámy staré železnice jsou vidět například na 150 let staré železniční stanici Ghaziabad poblíž Dillí. Ani dva roky poté, co vláda odsouhlasila projekt, se zde nezačalo stavět.

Velkoobchody ovoce a zeleniny poblíž metropole popisují, že kvůli nefunkčnosti železniční sítě dochází k častým zpožděním dodávek zboží a firmy tak nemohou reagovat na požadavky trhu.

Mluvčí státní železnice Anil Saxena připouští, že nákladní doprava přichází o zakázky na úkor silniční dopravy a tím i o značnou část tržeb. Přetahování zakázek zpět na železnici je velmi náročné.

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....



Pět týdnů dovolené, vyšší mzdy a kratší pracovní týden, požadují odbory

Předseda ČMKOS Josef Středula na shromáždění odborářů před začátkem...

Na třináct set odborářů z celé republiky přijelo v úterý do Prahy, aby formulovali své požadavky. Chtějí zvýšení mezd o...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Prověřte, jak získal majetek! Na finanční správu přišlo 1 173 podnětů

Ilustrační snímek

Už třetím rokem Češi hlásí příjmy, které se nemusejí psát do daňových přiznání. Pokud to neudělají, riskují do budoucna...

Další z rubriky

České dráhy kopírují konkurenci, akční jízdné bude platit jen na jeden spoj

Vlaková souprava CityElefant

Akční jízdenky Českých drah už nepůjde využít pro jakýkoliv spoj, ale budou podobně jako u soukromníků vázané na...

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....

Vlaky RegioJet loni prodělaly 36 milionů, třikrát víc než předloni

RegioJet představil nové lokomotivy. Mají vozit osmnáctivozové vlaky. (16....

RegioJet podnikatele Radima Jančury loni na železnici prohloubil ztrátu. Meziročně narostla třikrát – z 13,3 milionů na...

Najdete na iDNES.cz