Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

  19:08aktualizováno  19:08
Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Indická železnice strádá i přes ozdravný plán v objemu 133 miliard dolarů, který prosadil premiér Naréndra Módí. Investice, tvořené veřejnými i soukromými prostředky, měly přinést zvýšení nákladní přepravy i osobní dopravy, výstavbu nových tratí a v neposlední řadě pořízení nových vlaků.

Jenomže ekonomický ukazatel efektivity, který srovnává poměr nákladů k příjmům, se podle agentury Reuters propadl na patnáctileté dno.

Šrámy staré železnice jsou vidět například na 150 let staré železniční stanici Ghaziabad poblíž Dillí. Ani dva roky poté, co vláda odsouhlasila projekt, se zde nezačalo stavět.

Velkoobchody ovoce a zeleniny poblíž metropole popisují, že kvůli nefunkčnosti železniční sítě dochází k častým zpožděním dodávek zboží a firmy tak nemohou reagovat na požadavky trhu.

Mluvčí státní železnice Anil Saxena připouští, že nákladní doprava přichází o zakázky na úkor silniční dopravy a tím i o značnou část tržeb. Přetahování zakázek zpět na železnici je velmi náročné.

Autor:


Témata: Indie, Reuters


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.