Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zemětřesení v Tatře smetlo Milotu Srkala

  18:29aktualizováno  18:29
Pouhý rok působil ve vedení automobilky Tatra Čechoameričan Milota Srkal, zakladatel firmy SDC International, jež loni v lednu ovládla kopřivnickou Tatru. Jako šéf představenstva Tatry Srkal skončil a spolu s ním jeho nejbližší spolupracovníci.

Zbavili se jich partneři z americké Terex Corporation, jež je dnes strategickým akcionářem SDC. Po zasedání dozorčí rady 13. ledna musí představenstvo Tatry opustit kromě Srkala i finanční ředitel Jan Ludva.

Představenstvo povede dosavadní obchodní ředitel automobilky Zbyněk Keisler, nově do něj byli jmenováni dva další tatrováčtí nižší manažeři. Z Tatry spolu se Srkalem podle zatím oficiálně nepotvrzené informace odchází i americká manažerská hvězda: post výkonného ředitele Tatry opouští Američan Hank Kiefer, kdysi čelný manažer automobilky Paccar.

Dozorčí rada Tatry, v níž rozhoduje Terex, se nemění. Předseda dozorčí rady Američan Ronald A. Adams změny v představenstvu nekomentoval.

Údaje o hospodaření automobilky za loňský rok nejsou zatím k dispozici. V prvním pololetí loňského roku však upadla Tatra do ztráty, přestože výroba i prodej vozů stoupaly. Za prvních šest měsíců prodělala 33 milionů korun a Srkal předpovídal, že ztrátový bude celý rok 2002. "Naším hlavním problémem je silná koruna," vysvětloval tehdy.

Srkalovi se odchodem z Tatry zhroutil velký sen. O podnik usiloval osmapadesátiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm od poloviny 90. let. Českou vládu se mu podařilo přesvědčit, aby schválila prodej nákladně oddlužené Tatry firmě SDC až poté, co získá silného partnera právě v Terexu. Nakonec to byl právě Terex, kdo ho v čele Tatry nechtěl.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.