Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zemřel muž, který dal jméno jogurtům Danone

  12:12aktualizováno  12:12
Španěl Daniel Carasso, který dal jméno jogurtům Danone, zemřel v neděli ve věku 103 let. V roce 1919 se zdrobnělina jeho jména poprvé objevila na výrobcích firmy, která je dnes největším světovým producentem čerstvých mléčných výrobků.

Daniel Carasso, který dal jméno jogurtům Danone. - Danone. | foto: Profimedia.cz

Historie společnosti se začala psát v roce 1919 ve Španělsku. Isaac Carasso v té době založil v Barceloně malou továrnu na výrobu jogurtů. Jméno pro svůj podnik si vypůjčil v rodině. Danone je katalánskou zdrobnělinou Daniela, což byl první syn podnikatele.

"Všichni víme, jak moc naše skupina, která nese jeho křestní jméno, dluží Danielu Carassovi, jenž po celou dobu od roku 1929 věnoval všechnu svou bezmeznou energii a optimismus jejímu úspěchu," uvedl generální ředitel společnosti Franck Riboud.

Za přibližně devadesát let své historie se firma rozrostla do mnoha zemí světa. Dnes společnost zaměstnává 76 tisíc lidí, loni utržila 15 miliard eur. Zpočátku se firma orientovala také na výrobu skleněných kontejnerů nebo sušenek.

Během druhé světové války založil Isaac Carasso podnik také v USA, kam se uchýlil v obavách z války. Produkty Danone se prodávaly za Atlantikem pod značkou Dannon, protože to lépe Američanům znělo. Po válce se zakladatel Danone vrací do Evropy, kde se později spojuje s francouzskou firmou Gervais (Gervais Danone).

Danone vyráběla jogurty a mléčné výrobky, nápoje (balené vody Volvic, Evian, Badoita a jiné) a sušenky. Právě divizi sušenek ale firma loni prodala americké společnosti Kraft Foods. Většinu příjmů nicméně má právě z prodeje jogurtů a dalších mléčných výrobků.

Společnost má v Americkém Ohiu největší továrnu na výrobu jogurtů na světě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.