Zentiva odmítá nabídku Sanofi-Aventis na převzetí

  8:14aktualizováno  8:14
Farmaceutická společnost Zentiva reaguje na nabídku Sanofi-Aventis stejně jako v případě Kellnerovy PPF. Ačkoli za jednu akcii nabídla o sto korun více, tedy 1050 korun, doporučuje Zentiva akcionářům, aby nabídku odmítli. Představenstvo Zentivy tvrdí, že cena neodpovídá skutečné hodnotě firmy.
Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) - Pilulky | foto: Profimedia.cz

"Představenstvo došlo k závěru, že nabídka není v nejlepším zájmu Zentivy, jejích akcionářů a dalších osob zainteresovaných na společnosti Zentiva," uvedla mluvčí společnosti Eva Kudynová.

Nabídka Sanofi-Aventis přichází podle Zentivy stejně jako v případě Anthiarose Limited ze skupiny PPF v době, kdy byl nedávný vývoj ceny akcií Zentivy negativně ovlivněn dvěma neplánovanými prohlášeními k výsledkům, která firma uveřejnila ve druhém pololetí roku 2007.

"Problémy, kterým Zentiva čelila, byly z větší části vyřešeny a Zentiva pokračuje v procesu opětovného získávání důvěry investorů díky zlepšování svých finančních výsledků," uvedla Kudynová.

Francouzi vlastní největší podíl
Zentiva, která je tuzemskou farmaceutickou jedničkou, se zaměřuje na výrobu generik, což jsou levnější kopie originálních léků, kterým vypršela patentová ochrana.

Firma zaměstnává přes šest tisíc lidí a má výrobní závody v Česku, na Slovensku, v Rumunsku a Turecku. Akcie společnosti se obchodují na londýnské a pražské burze.

Farmaceutická skupina Sanofi-Aventis je největším akcionářem Zentivy s téměř čtvrtinovým podílem. Její nabídka oceňuje Zentivu zhruba na 40 miliard korun. Generali PPF Holding už nyní drží v Zentivě přes devatenáct procent akcií.

Management a zaměstnanci firmy mají šestiprocentní majetkový podíl. Zbývajících 42,4 procenta patří ostatním institucionálním a soukromým investorům



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...

Staropramen od listopadu zdraží točené pivo. Roste cena chmele i energií

2. Čtyři tanky: Cisterna vjede zásobovacím tunelem a dostane se pod úroveň...

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...



Najdete na iDNES.cz