Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy se stále více hrnou k internetu

  14:52aktualizováno  14:52
Přes 600 000 častých a více než 825 000 příležitostných uživatelů internetu bylo na konci září v České republice. To znamenná, že oproti začátku se počet častých - tj. takových, kteří užívají internet více než jednou týdně - uživatelů zvýšil ze šesti na osm procent dospělé populace. Příležitostní uživatelé tvoří 11 procent dospělé populace. Nejzajímavější je však pohyb v rozdělení na muže a ženy. Podíl žen na počtu aktivních uživatelů internetu totiž stoupl z 36 na 45 procent. Celkově má alespoň jednu zkušenost s internetem téměř pětina dospělé populace ve věku 18 - 74 let.

Ve společném výzkumu společností Markent a Deloitte & Touche byl poprvé zjišťován též podíl uživatelů, kteří internet využívají pro poslech hudby a sledování videa.

Hudební soubory stahuje 26 procent uživatelů připojených v domácnosti, ale pouze 10 procent uživatelů připojených v zaměstnání. Video sleduje pouze každý pátý domácí uživatel a každý desátý uživatel v práci.

Oproti průzkumu provedenému před půl rokem se ukazuje, že se výrazně zvyšuje podíl frekventovaných uživatelů. Velikost skupiny příležitostných uživatelů zůstává již druhým rokem na zhruba stejné úrovni.

Skupina častých uživatelů je cílovou skupinou veškerých komerčních aktivit na internetu, včetně prodeje reklamy a elektronických obchodů.

Nejvíce častých uživatelů internetu je ve skupině 21 – 29 let; v této skupině také dochází k nejvyššímu nárůstu častých uživatelů.

Typickými představiteli příležitostných uživatelů jsou občasní návštěvníci internetových kaváren, knihoven, případně akcí a výstav, na kterých je k dispozici přístup k internetu.

Devadesát pět procent uživatelů pracuje s internetem v zaměstnání, přičemž elektronická pošta se stává třetí nejčastější komunikační činností v rámci pracovních povinností.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.