Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

zeptali jsme se...

aktualizováno 
Podle čeho by si měl lyžař vybírat konkrétní lyžařské středisko?

Každý by si měl uvědomit, co od dovolené v horách očekává.
Podle čeho by si měl lyžař vybírat konkrétní lyžařské středisko?

Každý by si měl uvědomit, co od dovolené v horách očekává. Zda maximální sportovní zážitek, pak bude vybírat zejména podle počtů vleků a lanovek, náročnosti sjezdovek a kilometrů sjezdových tratí - nebo aktivní dovolenou, při které si chce i zaplavat v bazénu nebo si zahrát squash. Kvalitní katalog dobré cestovní kanceláře by měl být víceméně kapesním průvodcem po jednotlivých střediscích. U každého střediska by měl uvádět nabídku lyžařských a snowboardových možností, to znamená počty vleků a lanovek, náročnost sjezdovek, kilometry sjezdových tratí, terény pro snowbordisty a možnosti rozšíření permanentky na okolní lyžařská střediska. V katalogu by neměl chybět ani popis charakteru střediska - tedy zda jde o poklidné místo s nižší kapacitou lyžařů, nebo ohromné centrum. Měly by v něm být i možnosti aktivit kromě lyžování - bazénů, vířivek, kurtů, bowlingu, paraglidingu, sněžných skútrů, ale i barů a diskoték, případně i nabídek pro děti.

Jak vybrat vhodnou cestovní kancelář?

Na kvalitu cestovní kanceláře ukazuje již komplexnost informací v katalogu lyžařských zájezdů. Kromě všech již dříve zmiňovaných údajů by měly informace ke každému středisku obsahovat kromě obvyklých superlativů i zmínku o jeho slabších stránkách například to, že je tam málo mimolyžařských aktivit, stísněné či méně komfortní ubytování nebo je to dražší středisko. Klient by měl být předem seznámen i se všeobecnými podmínkami zájezdu, stornopodmínkami, rozsahem pojištění a výčtem služeb, které jsou v ceně zahrnuty. Dobré je informovat se, jak je zajištěna doprava (zda má cestovní kancelář vlastní autobusy, nebo si najímá jiného dopravce) a zda je organizován svoz klientů z různých částí republiky. Výhodou je, pokud cestovní kancelář garantuje průvodce i během cesty do střediska a mělo by být samozřejmostí, že v cílovém středisku pak pracuje zkušený delegát dokonale obeznámený s lyžařskými i společenskými možnostmi konkrétního střediska.

Je výhodnější kupovat permanentky na místě, nebo přes cestovní kancelář?

V některých střediscích lze sice na místě pořídit takzvané rodinné permanentky, které jsou lacinější než individuální tarify, ale permanentky objednané přes cestovní kancelář, která je dostává od provozovatele vleků s výraznou slevou, jsou stále výhodnější než zlevněné tarify poskytované individuálním turistům.

Je lepší zvolit dopravu autem, nebo autobusem?

Většina cestovních kanceláří nabízí kompletní zájezd včetně dopravy autobusem a současně umožňuje i vlastní individuální dopravu, kdy si klient zaplatí pouze pobyt a skipas. Záleží jen na turistech, zda je jim příjemnější absolvovat stovky jednotvárných dálničních kilometrů, avšak podle vlastního tempa a času, nebo přenechat zátěž dlouhé jízdy profesionálním řidičům autobusu s pravidelnými přestávkami. Kdo se vydá do Alp vlastním vozem, neměl by rozhodně doma zapomenout sněhové řetězy - policie v údolích pod středisky často takové vybavení kontroluje a bez něho nikoho dál nepustí - a počítat s tím, že buď zaplatí poměrně vysokou částku za kryté parkovací stání, nebo bude jeho vůz stát venku vystaven sněhu a cizím zásahům. Starosti zkušeného "autobusového" cestovatele naopak končí volnějším oblečením a obuví na dobu jízdy autobusem, během které si může navíc dopřát i něco "na zahřátí".


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Výplata dividend do zahraničí? Takový normální kapitalismus

Podle nejnovějších čísel České národní banky to vypadá, že letos podobně jako loni odejde z Česka 250 miliard korun na dividendách. Je to tak strašné? Bojovat...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Finanční úřad využije nový nástroj k doměřování daní. Data z EET

Data z EET budou mít další využití. Finanční úřad je bude v následujících letech používat k detailnějšímu doměřování daní podnikatelům, kteří buď neodevzdají...  celý článek

Ilustrační snímek
Developeři utíkají z Prahy. Starý územní plán brzdí výstabu nových bytů

Dlouhotrvající problémy s povolováním výstavby nových bytů v české metropoli hýbou prodejním žebříčkem rezidenčních developerů. Situace na pražském trhu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.