Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

zeptali jsme se

aktualizováno 
Novinkou letošní sezony je povinné pojištění proti krachu cestovní kanceláře.
Novinkou letošní sezony je povinné pojištění proti krachu cestovní kanceláře. Pojistka se však nevztahuje na všechny její služby. Co to pro klienta znamená a jak pozná, že je zájezd, který si vybral, opravdu pojištěný?

Klienti v případě krachu cestovní kanceláře nezůstanou v zahraničí bez pomoci ani nepřijdou o své peníze, pokud ještě na dovolenou vůbec neodjeli. Postará se o ně totiž pojišťovna. To ovšem platí pouze tehdy, budou-li kupovat zájezdy cestovních kanceláří. Povinné pojištění se totiž nevztahuje na zakoupené jednotlivé služby jako třeba samotné ubytování například v apartmánech. Zájemci o letní dovolenou by se proto měli pro svůj klid vždy ptát, zda kupují zájezd cestovní kanceláře, nebo "atraktivní pobyt" u nejrůznějších firem typu cestovní kluby, na něž se pojištění nevztahuje. Jak poznat, zda nakupované služby spadají pod definici zájezdu? K pojištěnému zájezdu by měl zákazník dostat od cestovní kanceláře (případně prostřednictvím prodejce) certifikát od pojišťovny, se kterou má dotyčná cestovní kancelář uzavřenou smlouvu. Pozor: produkt obsahující pouze ubytování pojištěn není ani když ho prodává cestovní kancelář.




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.