Novinkou letošní sezony je povinné pojištění proti krachu cestovní kanceláře. Pojistka se však nevztahuje na všechny její služby. Co to pro klienta znamená a jak pozná, že je zájezd, který si vybral, opravdu pojištěný?
Klienti v případě krachu cestovní kanceláře nezůstanou v zahraničí bez pomoci ani nepřijdou o své peníze, pokud ještě na dovolenou vůbec neodjeli. Postará se o ně totiž pojišťovna. To ovšem platí pouze tehdy, budou-li kupovat zájezdy cestovních kanceláří. Povinné pojištění se totiž nevztahuje na zakoupené jednotlivé služby jako třeba samotné ubytování například v apartmánech. Zájemci o letní dovolenou by se proto měli pro svůj klid vždy ptát, zda kupují zájezd cestovní kanceláře, nebo "atraktivní pobyt" u nejrůznějších firem typu cestovní kluby, na něž se pojištění nevztahuje. Jak poznat, zda nakupované služby spadají pod definici zájezdu? K pojištěnému zájezdu by měl zákazník dostat od cestovní kanceláře (případně prostřednictvím prodejce) certifikát od pojišťovny, se kterou má dotyčná cestovní kancelář uzavřenou smlouvu. Pozor: produkt obsahující pouze ubytování pojištěn není ani když ho prodává cestovní kancelář.
- úterý 10. dubna 2001