Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Kofola

Kofola loni kvůli propadu v Polsku méně prodávala. Vydělala ale víc

  • 5
Nápojářské skupině Kofola v loňském roce klesl obrat o 3,2 procenta na 6,27 miliardy korun. Zvýšila se jí však hrubá marže i provozní zisk EBITDA. Firma chce také pokračovat v expanzi na zahraniční trhy.

Hrubá marže Kofole stoupla o 369 milionů korun (18,2 procenta) na 2,39 miliardy korun. Provozní zisk skupině vzrostl o 88,4 milionu korun (25 procent) na 442,6 milionu korun a ukazatel EBITDA o 93,3 milionu korun (11,4 procenta) na 914,4 milionu korun.

Pozitivního výsledku skupina Kofola dosáhla, přestože kvůli poklesu tržeb v Polsku prodala meziročně o 3,2 procenta méně nápojů.

„V loňském roce jsme se soustředili především na zvýšení dosažené marže. To mělo za následek pokles prodejů o tři procenta, ale provozní zisk se nám podařil zvýšit o celou čtvrtinu,“ uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Finanční pozice skupiny je podle něj nyní velice dobrá. „Ukazatel zadluženosti dokonce klesl těsně pod 1,0 a finanční potenciál umožňuje hledání dalších akvizičních příležitostí. V tomto roce zůstávají priority stejné jako v minulém roce. Trh zdravých nápojů, rozšiřování distribučních aktivit a úspěšný vstup na balkánský trh po dokončení akvizice slovinské značky Radenska,“ uvedl Samaras.

Kofola patří mezi nejvýznamnější výrobce nealkoholických nápojů. V Evropě má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2 100 lidí, z toho okolo 700 v Česku.

Do jejího produktového portfolia patří pramenitá voda Rajec, řada ovocných nápojů a sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík nebo energetické nápoje Semtex. Loni Kofola koupila slovinského producenta minerální vody Radenska.

,