Heineken

Heineken | foto: Reuters

Zisk pivovaru Heineken vzrostl. Nejvíc se mu dařilo v Asii

  • 6
Nizozemská pivovarnická skupina Heineken v prvním pololetí zvýšila provozní zisk. Vydělávala ve všech regionech světa s výjimkou Afriky.

Největší pivovarnická skupina na světě Heineken v prvním pololetí zvýšila provozní zisk o 3,4 procenta na 1,55 miliardy eur (42 miliard korun).

Firmě se nejvíc dařilo v Asii, mimo jiné díky dvoucifernému růstu ve Vietnamu a tamnímu zájmu o pivo značky Tiger. Společnost dosáhla vyššího zisku také v Severní a Jižní Americe.

V Evropě prodal Heineken méně piva než před rokem, kdy se konalo fotbalové mistrovství světa. Největšímu prodejci piva na západoevropském trhu v prvním pololetí uškodilo i špatné počasí. Přesto se společnosti dařilo přesvědčit zákazníky, aby přistoupili na vyšší ceny, nebo začali kupovat dražší značky.

Slabým místem na trhu byla pro Heineken naopak Afrika, kde se firma potýkala s dopady inflace v Nigérii. Horších výsledků dosáhla i v Kongu a v Egyptě. 

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že konsolidovaný provozní zisk před očištěním o mimořádné položky na srovnatelné bázi v prvním pololetí dosáhne 1,53 miliardy eur. 

Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

,