Unilever vyrábí kosmetické i mycí přípravky. Ilustrační foto.

Unilever vyrábí kosmetické i mycí přípravky. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Zisk kosmeticko-potravinářského gigantu Unilever klesl o 17 procent

  • 1
Pokles čistého zisku meziročně o 17 procent vykázal britsko-německý gigant Unilever, který kromě potravin vyrábí kosmetiku i čisticí prostředky. Koncern dosáhl nižšího zisku 758 milionů eur (zhruba 20 miliard korun) hlavně kvůli poklesu marží. Unilever působí také v České republice.

Firmě ale v meziročním srovnání stouply o jedno procento tržby. Objem prodeje se v druhém čtvrtletí zvýšil o dvě procenta. Generální ředitel společnosti Paul Polman to považuje za dobré znamení.

"Ačkoli podmínky zůstávají na mnoha trzích obtížné, jsem povzbuzen návratem k růstu objemu prodeje ve všech regionech," uvedl Polman.

Tržby společnosti Unilever vzrostly na americkém kontinentě o 0,6 procenta. V Asii a Africe pak vzrostly dokonce o 6,6 procenta oproti druhému čtvrtletí v loňském roce. V západní Evropě ale tržby koncernu, který vyrábí například šampony Sunsilk nebo instantní polévky Knorr, klesly o více než pět procent

Kosmeticko-potravinářský gigant působí ve stovce zemí, v České republice zaměstnává zhruba 1 100 lidí. V závodě v Nelahozevsi vyrábí rostlinné tuky Rama, Flora nebo Perla a téměř celou nabídku značky Hellmann´s. Součástí Unileveru je například i výrobce zmrzlin Algida nebo kosmetické značky Dove a Rexona.

Značky koncernu Unilever

 Potraviny Kosmetika  Čisticí protředky
 Algida  Axe  Cif
 Hellmann´s  Lux  Domestos
 Knorr  Signal
 Perla  Timotei
 Flora  Dove
 Hera  Rexona
 Lipton  Sunsilk
 Rama    

,