Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zisky mobilních firem porostou

  0:01aktualizováno  0:01
Všichni tři mobilní operátoři v tuzemsku loni zvýšili zisky. Společně vydělali skoro deset miliard korun. O rok dříve při započtení ztráty nejmladšího Oskara vydělali zhruba polovinu. Všichni tři přitom i přes propad telekomunikačních trhů ve světě počítají s tím, že letos dosáhnou ještě lepších výsledků.

"Nepůjde sice o růst v řádu desítek procent, ale jen o procenta, nicméně s lepšími finančními výsledky počítáme," říká Jan Kučmáš z Eurotelu. Lidé se totiž naučili více využívat služeb mobilních operátorů.

Nejmladší Oskar, který se loni dostal ze ztráty, letos také s ničím jiným než s růstem zisku i tržeb nepočítá. Navíc chce ještě více ukusovat z koláče starších konkurentů. "Nechceme si jen udržovat současné klienty, ale lákat další. Proto chystáme řadu novinek, například zavedení multimediálních zpráv či služby na základě rychlých datových přenosů," říká mluvčí Oskara Igor Přerovský.

Konkurenční T-Mobile tvrdí, že český trh stále poroste. "Počítám s tím, že za dvanáct měsíců budu znovu oznamovat růst tržeb i zisku společnosti," tvrdí šéf T-Mobilu Roland Mahler. Podle něj chce firma získat více stále platících zákazníků na úkor majitelů předplacených karet. Kvůli nim totiž všem společnostem klesají průměrné příjmy na jednoho klienta. Každá firma je však zveřejňuje podle jiného klíče, údaje tak nejsou zcela srovnatelné.

T-Mobile v úterý jako poslední zveřejnil loňské výsledky, podle nichž mu vzrostly tržby i zisk. Tržby zhruba o dvě procenta, na 21,5 miliardy korun, a čistý zisk o 14 procent, na 2,9 miliardy korun. T-Mobile loni získal nejvíce zákazníků ze všech - 660 tisíc - a celkem jich má 3,51 milionu. Ti loni provolali tři miliardy minut a poslali dvě a půl miliardy textovek.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.