"V pátek jsem měl na účtu asi patnáct tisíc korun. Z bankomatu jsem si vybral tisícovku. Když jsem šel v sobotu na nákup, při placení mi prodavačka oznámila, že nemám krytou kartu. Hned jsem běžel k bankomatu a zjistil jsem, že jsem v minusu 23 tisíc," popsal iDNES.cz svůj nepříjemný zážitek Jan Souček.
Na infolince se mu prý telefonní asistentky omlouvaly s tím, že o zhruba čtyřicet tisíc korun přišel kvůli fúzi s HVB Bank a že musí pochopit aktuální situaci.
Za problémy může přechod dat
"Avizovali jsme včas, že nebudou fungovat služby přímého a elektronického bankovnictví z důvodu migrace dat. Za případné problémy se našim klientům velice omlouváme," prohlásil mluvčí sloučených bank Tomáš Pavlík.
"Připadá mi to šílené, že se něco takového může dít, protože jsem tři dny v těžké nejistotě, jestli je celý účet bezpečný," uvedl Souček, který ukládal své peníze do Živnobanky přes dvacet let.
UniCredit Bank během dne zjišťovala, kolika lidem se stalo něco podobného. Kromě pana Součka prý nikomu. "Uváděný případ je jediný hlášený případ. Nedisponujeme od klientů informacemi, že by ke stejným případům u karet ŽB mělo během víkendu docházet," prohlásil mluvčí Pavlík.
Živnobanka se při přípravě na spojení s HVB Bank potýkala s podobnými potížemi již v říjnu. Tehdy stovkám lidí vybírajícím peníze z bankomatů strhla čerpanou sumu dvakrát. - více zde
Banka odepsala peníze více lidem"Mohu vás jako klient dnes již bývalé Živnobanky ujistit, že to jediný případ rozhodně nebyl. Totéž, co se stalo panu Součkovi se stalo i mému manželovi a zkušenost to pro něj byla velmi nepříjemná. Obzvláště jako cizinec žijící v Praze byl přístupem banky velmi zklamán," napsala redakci čtenářka iDNES.cz po zveřejnění článku. "Mám naprosto stejnou zkušenost z minulé soboty - takže jsme již nejméně tři. Je zarážející, že pan Pavlík si nedokáže o dosti průšvihovém průběhu migrace ani po pěti dnech obstarat relevantní informace," ozval se redakci v pátek Jan Škácha. |