Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zkrachoval slevový portál Hypersleva.cz, trh se dál čistí

  14:50aktualizováno  14:50
Z přebujelého trhu internetových zprostředkovatelů slev mizí portál Hypersleva.cz. Ten je dosud největší obětí tvrdého konkurenčního boje. Firma byla zhruba třicátým největším hráčem na trhu. Až několika stovkám lidí zůstal v ruce nevyužitý voucher na službu nebo zboží se slevou.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Hypersleva.cz nezvládla hospodaření, předlužila se a podala na sebe návrh na konkurz. Počet poškozených klientů odhadla Asociace portálů hromadného nakupování na několik stovek. Šance zákazníků na získání peněz za voucher je obvykle v těchto případech velmi malá. Pokud navíc například restaurace nedostala od slevového portálu zaplaceno, rovná se prakticky nule.

"Během léta 2012 byl navrhovatel nucen snížit marketingové výdaje a v důsledku neúspěšné letní sezony nebyl schopen několik měsíců splácet své závazky," stojí v návrhu na konkurz, který na sebe firma podala. Majitelé Hyperslevy se snažili portál zachránit prodejem, ale neuspěli. Po firmě zůstaly dluhy přes 1,5 milionu korun.

Nabídka slev na Raketa.cz

Nabídku slevových portálů najdete na přehledném agregátoru Raketa.cz

Boom slevových webů začal v roce 2010 vznikem portálu Slevomat.cz. Po něm přišlo až několik stovek dalších, ale odborníci tvrdili, že se trh rázně pročistí a zůstane jen několik největších hráčů. Jejich slova se začala naplňovat, teď je jich zhruba kolem stovky. "Obecně platí, že portálů bude čím dál méně, protože to není tak jednoduchý byznys, jak se na začátku zdá," myslí si šéf portálu BerSlevu.cz David Antić. Jeho firma patří do desítky největších slevových webů podle tržeb.

Firmy lákají klienty na zboží

"Myslím, že krachy budou pokračovat," přikývl také zakladatel největšího hráče Slevomat.cz Tomáš Čupr. "Spousta slevových portálů neumí hospodařit s penězi, které vyberou od partnerů, a dostávají se do problémů s nedostatkem hotovosti. Podobně vidím operovat i další silné hráče, takže bych čekal, že se situace může opakovat," myslí si zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.

Hyperslevy.cz dál fungují

Insolvence a návrh na konkurz nemají nic společného se slevovým portálem Hyperslevy.cz. Tato firma, která je čtvrtým největším hráčem, dál na trhu působí.

Majitelé obou firem se shodli, že prostor pro růst už je kvůli velké rivalitě pouze na trhu se zbožím, který je oproti službám mnohonásobně větší. Od levnějších večeří nebo zájezdů se firmy postupně přesouvají k nabídce módy, elektroniky, kosmetiky nebo i potřeb pro domácnost.

Některé slevové portály si sjednávají pojištění, které chrání klienty před krachem poskytovatele slevy, například hotelu nebo restaurace. Slevový portál zákazníkům v těchto případech vrací peníze. Zatím ale klienty nic neochrání proti krachu slevového portálu. "Jednali jsme s pojišťovnou, ale je to hudba budoucnosti. Pro pojišťovny je to velké riziko a chtějí počkat, až se trh vyčistí," řekl iDNES.cz Antić.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.