Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zkušenost s drahými vysavači přišla na desítky tisíc korun

aktualizováno 
Před pár lety naletěla dealerům předražených luxů.
Před pár lety naletěla dealerům předražených luxů. Dnes už by ji nezlomil ani tatínek Oty Pavla, pověstný podomní obchodník s vysavači. "Přišli jsme o desítky tisíc korun - byla to daň naší nezkušenosti," přiznává Hana Horáčková z Prahy. "Dorazil nezvaný podomní obchodník, zahrál nám na city a přihodil něco o nebezpečných roztočích." To stačilo, aby si matka v domácnosti se dvěma alergickými dětmi myslela, že dělá nejlepší nákup. Dealer se jen vezl na tehdejší vlně informací o nebezpečných roztočích. "Teď už vím, že žádný vysavač roztoče z koberců ani polstrovaného nábytku nedostane," sype popel na svou hlavu zákaznice. "Jít přes děti je nejlepší strategií, jak lidem vnutit to, co nepotřebují," míní pražský psycholog Marian Chrasta, který se zabývá mimo jiné dealerským obchodem. "Rodiče už jsou od přírody takoví, že chtějí dětem dát to nejlepší." "Obchodník nám při předvádění ukázal, co špíny máme v matracích, a bylo rozhodnuto," vzpomíná Hana Horáčková. Podle psychologa je předvádění luxů v akci útokem na podvědomí většiny žen, protože ty jsou ochranitelkami rodinného krbu a snaží se u něho udržovat pořádek. "Když jim někdo ukáže vyluxovaný prach, berou to jako osobní ponížení a chtějí to napravit," vysvětluje Marian Chrasta. Po nějaké době se ukázalo, že lux za čtyřicet tisíc korun rodině nevyhovuje, protože je těžký, po obvodě vedené kabely se při luxování zachytávaly za nábytek a špatně se ovládal. "Drahá hračka šla na chalupu a od od stejné značky jsme koupili centrální vysavač," už bez sentimentu vzpomíná Hana Horáčková. Rozhořčení se však neubrání: "Těsně po záruční době nám shořel motor." Tak přišli Horáčkovi o další desítky tisíc korun. Tehdy si už sami našli jinou firmu, která prodávala centrální vysavače firmy Hoover. "A zase vedle," komentuje další rodinné rozhodnutí žena v domácnosti. "Nedošlo mi, že budu muset luxovat s desetimetrovou hadicí v náručí, že s ní odřu všechny rohy i dveře a že náš model bude hlučnější než obyčejný vysavač."
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Cena vajec prudce roste, protože slepic je málo kvůli aféře s fipronilem

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého statistického úřadu nyní jedno stojí 3,6 koruny, na začátku roku bylo o dvacetník levnější. Podle...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.