Pötsch prohlásil, že společnost bude „neúnavně usilovat o zjištění, kdo byl zodpovědný za to, co se stalo“, a dal najevo, že nebude nikoho šetřit. „Všechno je na stole. Nic se nezamete pod koberec,“ dodal Pötsch.
„I když nemůžeme jednou provždy zabránit špatnému jednání jednotlivců, v budoucnu bude velmi obtížné naše postupy obejít,“ citovala agentura Reuters předsedu dozorčí rady.
Podle něj nešlo při manipulaci se softwarem o jednorázovou chybu, ale o celý řetězec chyb. Je přesvědčen, že do manipulace s emisemi byl zapleten jen malý počet zaměstnanců.
Firma uvedla, že lidi zodpovědné za skandál s měřením emisí u naftových vozů zatím jmenovat nebude a dodala, že okolnosti skandálu se stále vyšetřují. Externí vyšetřování, které vede americká právnická firma Jones Day, dosahuje pokroku, na jeho závěry bude ale ještě zapotřebí určitý čas, uvedl.
„Nedovolíme, aby nás krize ochromila,“ řekl Müller. „Současná situace je sice vážná, společnost to ale nezlomí,“ dodal. Hlavní prioritou je podle něj obnovení důvěry.
Firma zavede měření emisí v silničním provozu
Německá automobilka rovněž slíbila, že zlepší dohled nad vývojem softwaru pro motory, aby do budoucna zabránila manipulaci s emisemi. Zavede také měření emisí v silničním provozu, jehož výsledky se budou nezávisle ověřovat. Uvedl to výkonný šéf automobilky Matthias Müller.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující skrývat nadměrné emise oxidů dusíku. Skandál, který se vyšetřuje po celém světě, se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
V reakci na největší skandál za 78 let existence Volkswagenu rezignoval na funkci dlouholetý generální ředitel skupiny Martin Winterkorn a z firmy odešla řada dalších manažerů.