Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zlevní životní pojištění? Odpovídala expertka na pojištění Lhotská

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. května 2015 do 12:00

OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kdo pobírá 200% provize za sjednání životního pojištění. Jsou to agenti makléřských společností? Výhradní pojišťovací agenti berou také takové provize? Právě pak,ale dochází k tomu,že agenti makléřských společností přetáčí pojistné smlouvy pro velký výdělek výhradním pojišťovacím agentům. Při tom původní smlouva byla kvalitnější a měla lépe nastavena rizika. Co s tím se bude dělat. Děkuji za odpověď Martina
OTÁZKA: Dobrý den, paní Lhotská, je pravda, že v některých zemích jsou provize zakázané a jinde jsou rozložené rovnoměrně v čase po dobu celé smlouvy? Uvedete příklady? Nechápu, proč tady zprostředkovatelé píšou, že je to položí, když v jiných zemích to normálně funguje. Luboš Hájek
OTÁZKA: Správně říkáte, že se přetáčení pojistek týká většinou investičního životního pojištění. Co říkáte na myšlenku vyplácet provizi za tento typ pojištění průběžně v 60-ti měsíčních splátkách? Tím by se přetáčení pojistek jistě zastavilo. Leo Vlachynský
OTÁZKA: Paní Lhotská, kdo bude vítězem a kdo poraženým, pokud návrh projde v současné podobě? Děkuji Karl Karl von Bahnhof
OTÁZKA: Myslíte si, že má smysl pojišťovat kromě smrti či smrti úrazem i závažná onemocnění jako např. rakovinu? Nebo co myslíte tím, že se nesmí pojišťovat nesmysly? S jakým nesmyslem jste se setkala? Květa
OTÁZKA: Píšete, že je důležité o klienta pečovat tak, abyste nemusela během 5 ti let nic vracet. Zdá se Vám to reálné? Občas se stane i přes veškerou péči, že klient smlouvu vypoví z nějkého důvodu nebo ho někdo přepojistí a nezabráníte tomu. A jak byste řešila naprosto běžnou věc, když poradce skončí v branži, začne pracovat jinde a najednou bude muset 5 let ručit za smlouvy. To se může dostat i do miliónových ztrát, protože jeho smlouvy automaticky převezme správce, což je společnost a začne se zase přepojišťovat a bývalého poradce to fatální položí. Martin
OTÁZKA: Jak může zákon, který sníží provize zprostředkovatele ochránit klienta, když náklady za uzavření poj. smlouvy zůstanou stejné. Nebylo by lepší snížit poplatkovou strukturu na produktech pojišťoven? A těch 180% má asi 15 největších poradenských firem, ten kdo uzavírá smlouvy nemá někdy ani polovinu a to je třeba také říct. Hezký den. Karel
OTÁZKA: Dobrý den,od roku 1985 jsem měl úrazové pojištění za 40Kčs s tím že v roce 2014 mě bude vyplaceno cca14000Kčs. V roce 2004 jsem byl vyzván,že cena pojistky neodpovídá současnosti.Byla provedena změna placení na 380 Kč. (80 Kč pojištění,300Kč prý spoření)Při ukončení pojistky v roce 2014 jsem měl dostat vyplaceno cca 45000 Kč,ale ve skutečnosti jsem obdržel pouhých 26000 Kč,Takže jsem přišel asi o 19000 Kč.Za celá léta jsem měl bezškodní průběh.Co vy na to? Docela dosti neférové jednání pojišťovny. Pepa
OTÁZKA: V souvislosti se změnou zákona by mělo být také řečeno, že kvalitní zprostředkovatelé jsou pro společnost užiteční a potřební. Spoustu naivních lidí, kteří nemají o této práci ani páru si pak musí myslet, že primárním cílem poradců je škodit svým klientům. V souvislosti s tím se ptám, co má klient dělat se svou smlouvu, která v době sjednání neuměla pokrýt rizika, jako umí třeba ta dnešní? Musí mít nutně další na pokrytí nových rizik? Petr Vlcek
OTÁZKA: Koukám, že paní Lhotská musíte zde odpovídat na návodné otázky zprostředkovatelů - Chytrolín, Vlček, Banhof, a spol. Myslíte, že změna bude přijata, když zprostředkovatelé vytvářejí různé lobbistické tlaky, vč. dnešní novinky, kdy pana náměstka Prose vyhodil pan Babiš kvůli tomu, že chtěl dělat něco pro lidi a regulovat nemravné provize. Luboš Hájek
OTÁZKA: Dobry den, pripada Vam normalni, ze kdyz mi nekdo da podepsat pojistnou smlouvu, odpracuje treba hodinu a pak shrabne jako provizi pojistne, ktere tam dalsi dva roky budu sypat? Ja myslim, ze to je nehoraznost. Josef Zdepa
OTÁZKA: Pokud má klient čistě rizikovou pojistku (bez spoření) a zaujme ho konkurenční nabídka jiné pojišťovny a projeví zájem si ji sjednat. V případě, že se s poradcem domluví na založení nové smlouvy ( s plným vědomím všech karenčních a čekacích dob), je na tomto jednání posuzováno jako na nesprávné jednání poradce, který smlouvy "přetáčí" ? To potom všichni přetáčíme doma televize, auta, pračky....... Petr Vlcek
OTÁZKA: Dobrý den, změnou se smlouvy nebudou přetáčet po 2 letech, ale po 5 letech. Kde je tedy ta výhoda (kromě průběžného vyplácení). Chytrolín
OTÁZKA: Dobrý den ještě jednou. Chtěla jsem se ještě zeptat, zda je při zrušení životní pojistky se spořící složkou běžné, že je odkupné alespoň tak vysoké, aby obsahovalo všechny peníze (nad rámec pojistného, tj. ty co jdou na spořící složku), které tam klient vložil. Tzn. že pokud poradce pojistku "přetočí", tak klient na tom neztratí své peníze. A existuje nějaký postih pro poradce v případě, že klienta neupozorní na to, že nedostane při přetočení smlouvy své peníze alespoň v té výši, ve které je vložil do té spořící složky? Někde je přece nutné, aby ta pojistka byla alespoň pár let uzavřená, aby klient vůbec nějaké odkupné dostal. Je možné si od pojišťovny vyžádat nějaký přehled, který by ukazoval v čase, kolik klient vložil a kolik tam má naspořeno aktuálně v té spořící složce? Květa
OTÁZKA: Zprostředkovatelé si protiřečí, na jednu stranu říkají, že bude velká vlna přepojištění. Na druhou stranu tu velkou vlnu vyvolají oni, jelikož jim jde jen o provize. Nepřekvapuje Vás to, že zloděj křičí, chyťte zloděje? Luboš Hájek
OTÁZKA: Když jsem se zajímal o životní pojištění, přišel jsem jen na jednu výhodu, pokud bych např. chtěl odkázat nějaký majetek milence nebo nemanželským dětem, plnění životka mohu napsat na kohokoliv. Souhlasíte s tím, že životko je jen běžná úrazová pojistka + nějaké nic moc spoření + šílená nákladová složka? Karel
OTÁZKA: Nestačilo by, kdyby se přijala novela zákona s tím, že by v ní bylo zakotveno, že poradce "nesmí vědomě nepoškodit klienta", což se u tohoto typu "přebouchávání smluv" dá lehce dokázat. A v neposlední řadě zvýšit požadavky na vydání osvedčení pro práci poradce. Dnes ho dá ČNB snad komukoliv s maturitou. PJ
OTÁZKA: Pokud klient zemře do pěti let od sjednání pojištění, bude muset také poradce vracet část provize? Pokud bych jako poradce chtěl odejít do důchodu, abych si začal spořit na život v důchodě, kdy budu muset být připraven na tyto zvláštní výdaje....:-( Petr Vlcek
OTÁZKA: Ekonomicky uvazujici clovek si od pojistovaciho agenta necha udelat nabidku a nasledne si dojde sam primo na pobocku, kde nemusi platit tak vysokou provizi za zprostredkovani. Neni tedy nova regulace jen ochrana "neznalych" klientu, na ktere si pojistovaci agent najde nejaky jiny trik dle nove regulace? Jaky smysl ma tvorit takove zakony, kdy se jen vymysli nove zpusoby "okradani" klientu? Proc rovnou nenechat klient primo platit provizi agentovi pri podpisu smlouvy, at klient vi, kolik plati za "sluzby" agenta? Karel
OTÁZKA: Paní Lhotská, chtěla byste pracovat v branži, kde výplatu za práci dnes dostanete rozloženou do 5 let s rizikem, že ji můžete do 5 let taky vrátit? Děkuji Karl Karl von Bahnhof
OTÁZKA: Přijde Vám normální dostat za dvě schůzky s klientem 200% ročního pojistného? Jinak koukal jsem na čísla ČNB a nekalé praktiky zprostředkovatelů jsou zcela běžný jevem. Proč s tím ČNB něco neudělá? Luboš Hájek
OTÁZKA: Jaký dopad to bude mít na běžné lidi? Dojde k velké vlně přepojištění, kdo si v pojištění spoří, tak příjde o významnou část peněz, takže se nažerou prodejci pojštění, sníží se provize, ale hlavně prodlouží doba storna, takže se extrémně zvýší příjem a hlavně zisk pojišťoven. kde je klient? Za pár let bude nějaká další regulace z EU a zase se to bude měnit a třeba zase někdo vymyslí lepší regulaci a lepší produkt a zase to zaplatí klient. Roman
OTÁZKA: To je neuvěřitelné, kam až sahají chapadla zprostředkovatelů. Babiš odvolal náměstka Prose kvůli tomu, že se postavil za spotřebitele a chtěl regulovat provize zprostředkovatelů... Co si o tom myslíte? Jiří Šauer
OTÁZKA: Dobry den, pokud se rozhodnu sjednat si zivotni pojisteni, proc i v dnesni dobe internetu musim obehavat pobocky pojistoven za ucelem zjisteni cen rizik a nenajdu vse potrebne prave na internetu? Co je na kalkulackach pojistoven tak tajne, ze je nesmim pouzit osobne, kdyz u povinneho ruceni ,cestovniho pojisteni a mnoha jinych produktu si muzu sam nakonfigurovat, porovnat a az potom se obratit na firmu, kterou jsem si vybral. Petr Bezstarosti
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat Proč používáte pojem spořící složka v souvislosti s investičním životním pojištěním, když defakto investuji a je to rozdílný produkt oproti běžným účtům a spořícím účtům, kde je zhodnocení dáno. Jakub Černý
OTÁZKA: Kolik bývá provize zprostředkovatele za životní pojištění, četl jsem, že až 200% na ruku po uzavření smlouvy. To zanmená, že při ročním pojistém 1000 Kč, platím první dva roky provizi zprostředkovatele? Je to pravda? Jiří Šauer
OTÁZKA: Dobrý den, jak tedy nyní nenaletět pojišťovákům? Zrovna nedávno asi před měsícem jsem se setkala s jedním pánem, který mi nabídl že mi udělá "ekonomickou analýzu všech mých pojistek". Je tedy lepší počkat až bude platit ten nový zákon? Avšak zároveň nevím, zda mé pojistky opravdu nejsou "zastaralé". Jaká je dnes vhodná výše např. životní pojistky pro případ smrti? Je to milion nebo 250 tisíc?. Květa
OTÁZKA: Dobrý den, nevidíte spíš v tomhle výzvu, že se ze životního pojištění stane opravdu životní a spoření půjde, přes produkty, které jsou k tomu opravdu určené at už penzijní, stavební a nebo klasické fondy, které pro klienta daleko více poplatkově userfriendly? Roman Poláček
OTÁZKA: Existuje ve vašich očích na českém trhu vůbec nějaká poradenská společnost, která z klientů jen netahá peníze? Trh je provizemi zcela pokřivený a člověk slepě důvěřující poradcům může ještě pěkně zaplakat. Ze svého okolí znám plno případů, kdy lidé takto agentům naletěli. Komu se tedy opravdu s důvěrou svěřit do péče? Vždyť tahle situace, co tu máme, je naprosto absurdní... Michal Hron
OTÁZKA: Paní Lhotská, nevylije se tímto opatřením i dítě s vaničkou? Nepovede to k likvidaci poradenského trhu? Děkuji za odpovědi Karl Karl von Bahnhof
OTÁZKA: Proč se vůbec stát zajímá, kdo má jaké provize? Jan Provazník
OTÁZKA: Jak mohou pojišťovny odměnit člověka, který sám přijde a chce uzavřít smlouvu a vyhne se tedy bouchačům, jejichž motivace jsou často nízké díky systému provizí? Nestálo by za to, aby pojišťovny alespoň drobně odměnily ty, kteří jsou samostatní a nezlepšilo by to špatný obraz obraz pojišťoven ve společnosti? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč jsou provize u inv. životního poj. tak vysoké? A obecný dotaz: všude slyšíme, jak jsme naletěli poradcům, pokud jsme si takovou smlouvu uzavřeli. Je to opravdu tak špatná investice za předpokladu, že nebudeme hloupí a smlouvu nevypovíme při první "zaručené radě" pojišťovacího agenta? Michal Hron
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký vliv na regulaci provizí bude mít to, že Babiš dnes odvolal svého náměstka Prose? Právě on prý stál za tím, že ministerstvo financí nakonec souhlasilo, aby provize upravil zákon.... může se situace ještě zvrátit? Lukáš
OTÁZKA: Co to je to přetočení smluv? Radek
OTÁZKA: Dobrý den, pokud uzavřu nyní smlouvu o investičním životním pojištění s úrazovým připojištením, přepočítá mi pojišťovna rizikové pojistné po změně zákona? (v případě, že potom bude připojištění levnější) Děkuji Petr
OTÁZKA: Nebylo by lepsim resenim vysokych provizi agentu, omezit soucasnou distribuci pres "nezavisle" poradce nahrazenim za online prodej napr s interaktivni diskusi se zamestnancem dane pojistovny? Petr S.
OTÁZKA: Dobrý den, v čem nejvíce ohrozí plánovaný zákon MLM sítě (Fincentrum, Partners, OVB,..) Děkuji. Martin

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.