iDNES.cz

Zlevní životní pojištění? Odpovídala expertka na pojištění Lhotská

Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young.
velikost textu:
vydáno 20.5.2015 10:55
Válka o provize pojišťováků končí. Pokud projde aktuální návrh zákona, čeká zákazníky poslední velký nálet prodejců, ale dost možná i levnější pojištění. Na otázky čtenářů iDNES.cz o životním pojištění odpovídala Kateřina Lhotská, expertka na pojišťovnictví ze společnosti EY.
OTÁZKA: Dobrý den, v čem nejvíce ohrozí plánovaný zákon MLM sítě (Fincentrum, Partners, OVB,..) Děkuji. Martin
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Dobrý den. Nevím, jestli je to přímo ohrozí, ale je fakt, že zprostředkovatelskou činnost nebude moci vykonávat úplně každý. Dnes tomu tak bohužel často není a na kvalitě to bývá znát. 20.5.2015 11:03
OTÁZKA: Nebylo by lepsim resenim vysokych provizi agentu, omezit soucasnou distribuci pres "nezavisle" poradce nahrazenim za online prodej napr s interaktivni diskusi se zamestnancem dane pojistovny? Petr S.
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Úplně nevěřím ve všespasitelnost on-line prodeje. Jsou zkrátka zákazníci, kteří potřebují osobní kontakt. 20.5.2015 11:04
OTÁZKA: Dobrý den, pokud uzavřu nyní smlouvu o investičním životním pojištění s úrazovým připojištením, přepočítá mi pojišťovna rizikové pojistné po změně zákona? (v případě, že potom bude připojištění levnější) Děkuji Petr
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: S největší pravděpodobností nepřepočítá. Nová pravidla platí až u smluv sjednaných za účinnosti novely zákona. 20.5.2015 11:05
OTÁZKA: Co to je to přetočení smluv? Radek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Předčasné ukončení stávající platné smlouvy a současné sjednání nové smlouvy s cílem nikoliv zlepšit pojistné krytí klienta, ale především s motivací zprostředkovatele získat provizi. Uplatňuje se takřka výhradně jen v životním pojištění se spořící složkou. 20.5.2015 11:07
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký vliv na regulaci provizí bude mít to, že Babiš dnes odvolal svého náměstka Prose? Právě on prý stál za tím, že ministerstvo financí nakonec souhlasilo, aby provize upravil zákon.... může se situace ještě zvrátit? Lukáš
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Dokud není ukončen legislativní proces, může se zvrátit úplně všechno. Jaký bude mít dopad odvolání p.Prose nedokážu posoudit. 20.5.2015 11:08
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč jsou provize u inv. životního poj. tak vysoké? A obecný dotaz: všude slyšíme, jak jsme naletěli poradcům, pokud jsme si takovou smlouvu uzavřeli. Je to opravdu tak špatná investice za předpokladu, že nebudeme hloupí a smlouvu nevypovíme při první "zaručené radě" pojišťovacího agenta? Michal Hron
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Výška provizí je následek toho, čemu se říkán "roztočení provizní spirály". Jinak řečeno zprostředkovatelé požadovali po pojišťovnách jejich růst a pojišťovny nedokázaly říci "Ne". A druhý dotaz: pokud nebude klient hloupý, nebude přeci sjednávat špatné investice :-). 20.5.2015 11:11
OTÁZKA: Jak mohou pojišťovny odměnit člověka, který sám přijde a chce uzavřít smlouvu a vyhne se tedy bouchačům, jejichž motivace jsou často nízké díky systému provizí? Nestálo by za to, aby pojišťovny alespoň drobně odměnily ty, kteří jsou samostatní a nezlepšilo by to špatný obraz obraz pojišťoven ve společnosti? Pavel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Bohužel se neuplatňuje princip, že pojištění sjednané přímo v pojišťovně (na pobočce apod.) je levnější než to sjednané prostřednictvím "bouchače". Existovaly sice určité pokusy, ale pojišťovny se ocitly pod tlakem exrterních zprostředkovatelů, kteří je vnímali jako konkurenci. Zlepšení obrazu pojišťoven ve společnosti je nikdy nekončící příběh. Pojišťovnictví ale dělají především lidé, kteří v něm působí. Tedy jací budou lidé, takové bude pojišťovnictví. 20.5.2015 11:15
OTÁZKA: Proč se vůbec stát zajímá, kdo má jaké provize? Jan Provazník
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Souvisí to pravděpodobně s určitou poptávkou po vyšší ochraně spotřebitelů. Je otázkou, zda je vždy na místě. 20.5.2015 11:17
OTÁZKA: Paní Lhotská, nevylije se tímto opatřením i dítě s vaničkou? Nepovede to k likvidaci poradenského trhu? Děkuji za odpovědi Karl Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: K likvidaci určitě ne. Ale jaké to bude mít konkrétní dopady se nyní můžeme jen dohadovat. Může jich být celá řada. Od tlaku na růst provizí u neregulovaných produktů až po pokusy o jiné formy odměňování, než provizní. 20.5.2015 11:19
OTÁZKA: Existuje ve vašich očích na českém trhu vůbec nějaká poradenská společnost, která z klientů jen netahá peníze? Trh je provizemi zcela pokřivený a člověk slepě důvěřující poradcům může ještě pěkně zaplakat. Ze svého okolí znám plno případů, kdy lidé takto agentům naletěli. Komu se tedy opravdu s důvěrou svěřit do péče? Vždyť tahle situace, co tu máme, je naprosto absurdní... Michal Hron
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Obecně se lidé dělí na ty, kteří jsou vždy poctiví, vždy nepoctiví a pak ten zbytek, kteří jsou poctiví podle okolností. NIkdo neví přesně která skupina má kolik členů, jen se udává, že těch úplně poctivých a úplně nepoctivých je zhruba stejně. Mezi zprostředkovateli je podle mého názoru podobné. 20.5.2015 11:21
OTÁZKA: Dobrý den, nevidíte spíš v tomhle výzvu, že se ze životního pojištění stane opravdu životní a spoření půjde, přes produkty, které jsou k tomu opravdu určené at už penzijní, stavební a nebo klasické fondy, které pro klienta daleko více poplatkově userfriendly? Roman Poláček
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Nermyslím si, že by to mělo až takové dopady. Provize zůstanou i tak zajímavé pro velkou část zprostedkovatelů. Ale souhlasím s Vámi, že jsou i jiné investiční možnosti, ketré mohou být pro člověka zajímavější. 20.5.2015 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, jak tedy nyní nenaletět pojišťovákům? Zrovna nedávno asi před měsícem jsem se setkala s jedním pánem, který mi nabídl že mi udělá "ekonomickou analýzu všech mých pojistek". Je tedy lepší počkat až bude platit ten nový zákon? Avšak zároveň nevím, zda mé pojistky opravdu nejsou "zastaralé". Jaká je dnes vhodná výše např. životní pojistky pro případ smrti? Je to milion nebo 250 tisíc?. Květa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: To je několik dotazů najednou. Začnu od konce. Optimální částka neexistuje, je to naprosto individuální v závislosti na posouzení sitauce každého jednotlivce. Jka nenaletět? Tady je každá rada drahá... Je to o budouvání vzájemné důvěry s tím, že dokud neexistuje, nemělo by se nic uspěchat. Na nový zákon bych nečekala. Existuje celá řada rizik, která nebudou provizně regulována. 20.5.2015 11:27
OTÁZKA: Kolik bývá provize zprostředkovatele za životní pojištění, četl jsem, že až 200% na ruku po uzavření smlouvy. To zanmená, že při ročním pojistém 1000 Kč, platím první dva roky provizi zprostředkovatele? Je to pravda? Jiří Šauer
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Ano. Provize dosahují až těchto výšek. Obecně se udává jakýsi průměr zhruba 180 % ročního pojistného. Ale je to různé, pojišťovna od pojišťovny, produkt od produktu, zprostředkovatel od zprostředkovatele. 20.5.2015 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat Proč používáte pojem spořící složka v souvislosti s investičním životním pojištěním, když defakto investuji a je to rozdílný produkt oproti běžným účtům a spořícím účtům, kde je zhodnocení dáno. Jakub Černý
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Spořící složka je "terminus technicus", který je ekvivalentní investiční složce.. 20.5.2015 11:29
OTÁZKA: Dobry den, pokud se rozhodnu sjednat si zivotni pojisteni, proc i v dnesni dobe internetu musim obehavat pobocky pojistoven za ucelem zjisteni cen rizik a nenajdu vse potrebne prave na internetu? Co je na kalkulackach pojistoven tak tajne, ze je nesmim pouzit osobne, kdyz u povinneho ruceni ,cestovniho pojisteni a mnoha jinych produktu si muzu sam nakonfigurovat, porovnat a az potom se obratit na firmu, kterou jsem si vybral. Petr Bezstarosti
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Životní pojištění je poměrně komplikovaný produkt, kde jednoduché porovnání jako u povinného ručení nefunguje. Některé pojišťovny však svoje kalkulačky na webu mají. Musíte ale počítat s tím, že tato kalkulačka nemusí vždy postihnout všechny varianty, které pro Vaši potřebu přicházejí do úvahy. 20.5.2015 11:32
OTÁZKA: To je neuvěřitelné, kam až sahají chapadla zprostředkovatelů. Babiš odvolal náměstka Prose kvůli tomu, že se postavil za spotřebitele a chtěl regulovat provize zprostředkovatelů... Co si o tom myslíte? Jiří Šauer
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Neumím posoudit. 20.5.2015 11:33
OTÁZKA: Jaký dopad to bude mít na běžné lidi? Dojde k velké vlně přepojištění, kdo si v pojištění spoří, tak příjde o významnou část peněz, takže se nažerou prodejci pojštění, sníží se provize, ale hlavně prodlouží doba storna, takže se extrémně zvýší příjem a hlavně zisk pojišťoven. kde je klient? Za pár let bude nějaká další regulace z EU a zase se to bude měnit a třeba zase někdo vymyslí lepší regulaci a lepší produkt a zase to zaplatí klient. Roman
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Krátkodobě se musíme připravit na zvýšenou aktivitu zprostředkovatelů, kteří budou chtít (pře-)pojistit co nejvíce klientů piodle stávajících podmínek. Není to nic nového, něco podobného jsme už zažili v minulosti, když se měnily jiné zákony a čeká nás to i v budoucnosti. Je to zkrátka dobrá záminka... Regulace provizí je navržena tak, aby byla "ziskově neutrální" pro pojišťovny. 20.5.2015 11:35
OTÁZKA: Přijde Vám normální dostat za dvě schůzky s klientem 200% ročního pojistného? Jinak koukal jsem na čísla ČNB a nekalé praktiky zprostředkovatelů jsou zcela běžný jevem. Proč s tím ČNB něco neudělá? Luboš Hájek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: 200 % může být někdy opravdu nenormální. Pokud jde ale o smlouvu, která by měla trvat desítky let (třeba 30-40 let), tak je to samozřejmě něco jiného a tam ji vidím jako přiměřenou. Problém je 200 % u smluv trvajících několik málo let. ČNB může konat na základě podnětu a jen v intencích zákona. Také si ovšem myslím, že by měla mít v ruce poněkud mocnější nástroje na potírání nekalých praktik. 20.5.2015 11:38
OTÁZKA: Paní Lhotská, chtěla byste pracovat v branži, kde výplatu za práci dnes dostanete rozloženou do 5 let s rizikem, že ji můžete do 5 let taky vrátit? Děkuji Karl Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Jde o to pečovat o klienta tak, abych ji vracet nemusela. 20.5.2015 11:39
OTÁZKA: Ekonomicky uvazujici clovek si od pojistovaciho agenta necha udelat nabidku a nasledne si dojde sam primo na pobocku, kde nemusi platit tak vysokou provizi za zprostredkovani. Neni tedy nova regulace jen ochrana "neznalych" klientu, na ktere si pojistovaci agent najde nejaky jiny trik dle nove regulace? Jaky smysl ma tvorit takove zakony, kdy se jen vymysli nove zpusoby "okradani" klientu? Proc rovnou nenechat klient primo platit provizi agentovi pri podpisu smlouvy, at klient vi, kolik plati za "sluzby" agenta? Karel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Vyplácení odměny přímo zprostředkovateli by opravdu bylo vhodné řešení. Bohužel naše společnost na to není ještě úplně připravena. Ono je ale také rozdíl v tom, kdo koho zastupuje. Pokud zprostředkovatel zastupuje pojišťovnu, je logické, že ho platí ona (jedná jejím jménem), pokud zastupuje klienta (což je v současnosti ovšem jen realtivně malá skupina pojšťovacích makléřů), pak by měla být odměna hrazena přímo klientem. Bohužel u nás ovšem nefunguje ani tento princip. 20.5.2015 11:42
OTÁZKA: Pokud klient zemře do pěti let od sjednání pojištění, bude muset také poradce vracet část provize? Pokud bych jako poradce chtěl odejít do důchodu, abych si začal spořit na život v důchodě, kdy budu muset být připraven na tyto zvláštní výdaje....:-( Petr Vlcek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Podle návrhu nebude muset vracet nic. 20.5.2015 11:42
OTÁZKA: Nestačilo by, kdyby se přijala novela zákona s tím, že by v ní bylo zakotveno, že poradce "nesmí vědomě nepoškodit klienta", což se u tohoto typu "přebouchávání smluv" dá lehce dokázat. A v neposlední řadě zvýšit požadavky na vydání osvedčení pro práci poradce. Dnes ho dá ČNB snad komukoliv s maturitou. PJ
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Nedokážu si představit, jak by se prokazovalo, jestli byl klient poškozen "vědomě" nebo "nevědomě". Obávám se, že "vědomě" by nebyl poškozen nikdo. Se zvýšením nároků souhlasím. 20.5.2015 11:44
OTÁZKA: Když jsem se zajímal o životní pojištění, přišel jsem jen na jednu výhodu, pokud bych např. chtěl odkázat nějaký majetek milence nebo nemanželským dětem, plnění životka mohu napsat na kohokoliv. Souhlasíte s tím, že životko je jen běžná úrazová pojistka + nějaké nic moc spoření + šílená nákladová složka? Karel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Nesouhlasím. A nemyslím si ani to, že je to nástroj na podporu milenek... Životní pojištění má svůj význam. Musí být ale správně nastaveno a neměly by se pojišťovat nesmysly. 20.5.2015 11:46
OTÁZKA: Zprostředkovatelé si protiřečí, na jednu stranu říkají, že bude velká vlna přepojištění. Na druhou stranu tu velkou vlnu vyvolají oni, jelikož jim jde jen o provize. Nepřekvapuje Vás to, že zloděj křičí, chyťte zloděje? Luboš Hájek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Zprostředkovatelé nejsou jednolitá skupina. Jak už jsem psala, je tam část lidí vždy poctivých a část vždy nepoctivých. Každá skupina logicky říká něco jiného. Jedna se obává důsledků, druhá se na ně těší. 20.5.2015 11:48
OTÁZKA: Dobrý den ještě jednou. Chtěla jsem se ještě zeptat, zda je při zrušení životní pojistky se spořící složkou běžné, že je odkupné alespoň tak vysoké, aby obsahovalo všechny peníze (nad rámec pojistného, tj. ty co jdou na spořící složku), které tam klient vložil. Tzn. že pokud poradce pojistku "přetočí", tak klient na tom neztratí své peníze. A existuje nějaký postih pro poradce v případě, že klienta neupozorní na to, že nedostane při přetočení smlouvy své peníze alespoň v té výši, ve které je vložil do té spořící složky? Někde je přece nutné, aby ta pojistka byla alespoň pár let uzavřená, aby klient vůbec nějaké odkupné dostal. Je možné si od pojišťovny vyžádat nějaký přehled, který by ukazoval v čase, kolik klient vložil a kolik tam má naspořeno aktuálně v té spořící složce? Květa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: V případě výplaty odkupného je zapotřebí počítat s tím, že člověk nedostane většinou to, co do pojištění vložil. V některých případech nemusí nyní dostat vůbec nic. Vše závisí na tom, jak dlouho od sjednání odkup provádí. Postih pro poradce existuje už nyní. Nedávno jsme byli svědky poměrně vysokých pokut udělených ČNB právě za porušení pravidel "odborné péče", kam lze zahrnout případ, o kterém píšete. K tomu přehledu... Pojišťovny obvykle posílájí jednou ročně informaci o výši "naspořené" částky, o výši odkupného apod. Není předepsaný žádný formát, nicméně tyto informace tam obvykle bývají. 20.5.2015 11:52
OTÁZKA: Dobrý den, změnou se smlouvy nebudou přetáčet po 2 letech, ale po 5 letech. Kde je tedy ta výhoda (kromě průběžného vyplácení). Chytrolín
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Cílem je aby se smlouvy pokud možno vůbec nepřetáčely. A omezením provizí na 150 % ročního pojistného by měl klient dostat o něco víc peněz. Navíc se mu budou průběžně zhodnocovat od prvního roku a ne až od třetího, jak je tomu nyní. 20.5.2015 11:55
OTÁZKA: Pokud má klient čistě rizikovou pojistku (bez spoření) a zaujme ho konkurenční nabídka jiné pojišťovny a projeví zájem si ji sjednat. V případě, že se s poradcem domluví na založení nové smlouvy ( s plným vědomím všech karenčních a čekacích dob), je na tomto jednání posuzováno jako na nesprávné jednání poradce, který smlouvy "přetáčí" ? To potom všichni přetáčíme doma televize, auta, pračky....... Petr Vlcek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Toto není případ "přetáčení". Tam je hlavní motivace získat novou provizi bez toho, aniž by se klientovi podstatným způsobem zlepšila jeho pojistná ochrana. O faktické ztrátě prostředků zaplacených za první dva roky nemluvě... 20.5.2015 11:57
OTÁZKA: Dobry den, pripada Vam normalni, ze kdyz mi nekdo da podepsat pojistnou smlouvu, odpracuje treba hodinu a pak shrabne jako provizi pojistne, ktere tam dalsi dva roky budu sypat? Ja myslim, ze to je nehoraznost. Josef Zdepa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Na podobnou otázku jsem již odpovídala... 20.5.2015 11:58
OTÁZKA: Koukám, že paní Lhotská musíte zde odpovídat na návodné otázky zprostředkovatelů - Chytrolín, Vlček, Banhof, a spol. Myslíte, že změna bude přijata, když zprostředkovatelé vytvářejí různé lobbistické tlaky, vč. dnešní novinky, kdy pana náměstka Prose vyhodil pan Babiš kvůli tomu, že chtěl dělat něco pro lidi a regulovat nemravné provize. Luboš Hájek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Situaci kolem p.Prose neumím posoudit. Jestli bude přijata, nebylo jisté ani před odvoláním p.Prose. Nakonec regulace provizí není umístěna do zákona 38/2004 (o zprostředkoavtelích), ale do zákona 277/2009 (o pojišťovnictví), jehož přijetí je "povinnost" daná nám evropskými pravidly. Tento krok může znamenat třeba i to, že existují obavy, že 38 nemusí být přijata, ale je zde velký zájem provize regulovat. 20.5.2015 12:02
OTÁZKA: V souvislosti se změnou zákona by mělo být také řečeno, že kvalitní zprostředkovatelé jsou pro společnost užiteční a potřební. Spoustu naivních lidí, kteří nemají o této práci ani páru si pak musí myslet, že primárním cílem poradců je škodit svým klientům. V souvislosti s tím se ptám, co má klient dělat se svou smlouvu, která v době sjednání neuměla pokrýt rizika, jako umí třeba ta dnešní? Musí mít nutně další na pokrytí nových rizik? Petr Vlcek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Souhlasím s Vámi, že existuje celá řada kvalitních zprostředkovatelů, kteří svoji práci vykonávají opravdu dobře. 20.5.2015 12:03
OTÁZKA: Dobrý den,od roku 1985 jsem měl úrazové pojištění za 40Kčs s tím že v roce 2014 mě bude vyplaceno cca14000Kčs. V roce 2004 jsem byl vyzván,že cena pojistky neodpovídá současnosti.Byla provedena změna placení na 380 Kč. (80 Kč pojištění,300Kč prý spoření)Při ukončení pojistky v roce 2014 jsem měl dostat vyplaceno cca 45000 Kč,ale ve skutečnosti jsem obdržel pouhých 26000 Kč,Takže jsem přišel asi o 19000 Kč.Za celá léta jsem měl bezškodní průběh.Co vy na to? Docela dosti neférové jednání pojišťovny. Pepa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Bez znalosti konkrétních podrobností Vám na to neumím odpovědět. 20.5.2015 12:04
OTÁZKA: Jak může zákon, který sníží provize zprostředkovatele ochránit klienta, když náklady za uzavření poj. smlouvy zůstanou stejné. Nebylo by lepší snížit poplatkovou strukturu na produktech pojišťoven? A těch 180% má asi 15 největších poradenských firem, ten kdo uzavírá smlouvy nemá někdy ani polovinu a to je třeba také říct. Hezký den. Karel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Jestli regulace provizí skutečně klienta ochrání, ukáže až čas. Sama tam také vidím některé záležitosti, které se mohou ve finále obrátit proti němu. 20.5.2015 12:06
OTÁZKA: Píšete, že je důležité o klienta pečovat tak, abyste nemusela během 5 ti let nic vracet. Zdá se Vám to reálné? Občas se stane i přes veškerou péči, že klient smlouvu vypoví z nějkého důvodu nebo ho někdo přepojistí a nezabráníte tomu. A jak byste řešila naprosto běžnou věc, když poradce skončí v branži, začne pracovat jinde a najednou bude muset 5 let ručit za smlouvy. To se může dostat i do miliónových ztrát, protože jeho smlouvy automaticky převezme správce, což je společnost a začne se zase přepojišťovat a bývalého poradce to fatální položí. Martin
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Určitě existují situace, kdy odchodu klienta prostě přes veškerou snahu nezabráníte. To je to samé, jako když v hokeji přes veškerou snahu prohrajete zápas. Jde o to dělat vše pro to, aby klient neměl důvod odejít. 20.5.2015 12:07
OTÁZKA: Myslíte si, že má smysl pojišťovat kromě smrti či smrti úrazem i závažná onemocnění jako např. rakovinu? Nebo co myslíte tím, že se nesmí pojišťovat nesmysly? S jakým nesmyslem jste se setkala? Květa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Záleží na konkrétní situaci každého člověka. Pro někoho může onemocnění rakovinou znamenat takový zásah do jeho životní úrovně (teď to prosím neberte jako ignorování faktu, že jde o velký zásah do života jako takového), že pro něj má smysl toto pojištění mít. Pro někoho to třeba význam nemá. 20.5.2015 12:10
OTÁZKA: Paní Lhotská, kdo bude vítězem a kdo poraženým, pokud návrh projde v současné podobě? Děkuji Karl Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: V ideálním případě zvítězí všichni. Ovšem nevím, jestli v důsledku tohoto návrhu. 20.5.2015 12:10
OTÁZKA: Správně říkáte, že se přetáčení pojistek týká většinou investičního životního pojištění. Co říkáte na myšlenku vyplácet provizi za tento typ pojištění průběžně v 60-ti měsíčních splátkách? Tím by se přetáčení pojistek jistě zastavilo. Leo Vlachynský
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Osobně by se mi také průběžné vyplácení provizí líbilo nejvíc. 20.5.2015 12:11
OTÁZKA: Dobrý den, paní Lhotská, je pravda, že v některých zemích jsou provize zakázané a jinde jsou rozložené rovnoměrně v čase po dobu celé smlouvy? Uvedete příklady? Nechápu, proč tady zprostředkovatelé píšou, že je to položí, když v jiných zemích to normálně funguje. Luboš Hájek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Zákaz provizí byl zaveden ve Velké Británii a v Holandsku. Provizi (nebo lépe řečeno odměnu) zprostředkovateli vyplácí přímo klient. V praxi to nakonec dopadlo tak, že došlo ke snížení sjednávání nových smluv u klientely, kterou lze označit za středněpříjmovou a níkopříjmovou. Toto byla poslední otázka. Děkuji za zajímavé dotazy a přeji nám všem, abychom se v nových pravidlech rychle a správně zorientovali. 20.5.2015 12:20
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kdo pobírá 200% provize za sjednání životního pojištění. Jsou to agenti makléřských společností? Výhradní pojišťovací agenti berou také takové provize? Právě pak,ale dochází k tomu,že agenti makléřských společností přetáčí pojistné smlouvy pro velký výdělek výhradním pojišťovacím agentům. Při tom původní smlouva byla kvalitnější a měla lépe nastavena rizika. Co s tím se bude dělat. Děkuji za odpověď Martina
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: A mezitím přibyla ještě jedna otázka... Očekává se, že rozložením provizí na delší časové období by se měl částečně eliminovat i tento jev. A teď už opravdu nashledanou. 20.5.2015 12:24
zpět na osobnost