Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zmenšeným ČSA loni znovu ubyli cestující

  9:40aktualizováno  9:40
S Českými aeroliniemi letělo loni opět méně lidí než před rokem. Letadla aerolinek ale byla oproti předchozím rokům plnější. Ukazují to statistiky, které zveřejnila Asociace evropských aerolinek.
Pokles cestujících se po loňském zeštíhlení flotily dal čekat. Ilustrační foto.

Pokles cestujících se po loňském zeštíhlení flotily dal čekat. Ilustrační foto. | foto: ČSA

Podle nich ČSA loni přepravily na pravidelných linkách 4,613 milionu cestujících, o 1,6 procenta méně než před rokem. Evropské aerolinky přitom loni přestaly klesat a počty cestujících jim stouply o 2,7 procenta.

Pokles u ČSA se dal čekat: dopravce prošel loni zeštíhlením flotily i počtu linek, do některých měst přestal úplně létat. Skončily například spoje do Londýna či Istanbulu. Kapacita podle statistik klesla o 14,7 procenta. Flotilu loni opustily především boeingy 737-500 a 735-400, boeingy bude prodávat firma i letos. Zmenšení má přinést návrat aerolinek zpátky do zisku, za loňský rok ale státní dopravce skončí opět nejméně s miliardovou ztrátou. Výsledky zatím firma nezveřejnila.

V porovnání s dopravci v okolních zemích ČSA loni výrazně ztrácely. Polský LOT loni přidal deset procent, navíc dál rozvíjí dálkovou flotilu. Rakouské Austrian Airlines přidaly 15,3 procenta, Lufthansa přes šest procent. Největší růst v Evropě loni zaznamenal rumunský Tarom a ukrajinský Aerosvit, nejhlubší pád britské BMI a maďarský Malév.

ČSA ale loni zlepšily obsazenost svých letadel, ta stoupla za celý rok v průměru o 3,8 na 69,5 procenta. Celoevropský průměr je 77,9 procenta. Nejplnější letadla měly KLM, kde na každém letu bylo obsazených v průměru 83,7 procenta.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.