Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoprůmysl čekají velké změny. Kvůli připojování aut na internet

  11:09aktualizováno  11:09
Automobilový průmysl čekají v příštích deseti letech zásadní změny, které souvisí především s jiným chováním zákazníků. Nástup nových trendů nemusí všichni velcí hráči včas zachytit. Kapitáni autoprůmyslu věří hlavně elektrickým pohonům.

Head up displej nechybí ani u konceptu palubního systému User-Centered Driver concept (UCD) automobilky Kia. | foto: KIA

Vyplývá to z pravidelné studie KPMG Global Automotive Executive Survey. Průzkumu se účastnilo 800 manažerů automobilového průmyslu z 38 zemí a výsledky oponovalo přes dva tisíce zákazníků z celého světa.

„Chování zákazníků při cestování se mění. Všichni chceme být online kdykoliv a kdykoliv a to se týká i našich aut,“ říká Dieter Becker, šéf automobilové divize KPMG.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Právě proto se šéfové automobilek shodují, že hlavní trendem, který bude celý obor ovlivňovat, je právě konektivita a digitalizace. Ještě před rokem přitom připojení aut k internetu umístili manažeři až na desáté místo.

Do odvětví vstupuje řada nových technologií a zároveň s tím také mnoho nových hráčů z řad dravých firem. Jejich nástup urychlilo oslabení důvěry v tradiční technologie vyvolané kauzou Dieselgate,“ říká Jan Linhart, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro automobilový sektor.

Podle něj se tím zásadně mění zažitý obchodní model. „ Zákazník bude vyžadovat optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Vlastnictví dat a schopnost jejich držitele využít je k nabídce služeb pro zákazníky budou proto rozhodovat o vítězích a poražených,“ dodal.

Dvě tisícovky manažerů vidí jako nejinovativnější automobilky Toyota, BMW a Volkswagen. Nejvíce respondentů věří, že inovace potáhnou ještě tradiční výrobci, na druhém místě jsou ale velké IT společnosti typu Google či Apple.

Větší digitalizace má vést i k tomu, že automobilky budou více využívat data, která provoz automobilů generuje. Zákazníci podle průzkumů nemají problém data poskytnout, pokud z toho budou mít výhody. Zatím automobilky data z provozu příliš nevyužívají.

Ještě loni bylo pro manažery hlavním tématem rozšiřování na další trhy, letos je to po konektivitě aut především vývoj hybridů a elektromobilů. To jako důležitý trend vidí polovina oslovených.

Oslovení manažeři vidí také velký potenciál v samořiditelných vozech, 62 % z nich očekává jejich rozmach během patnácti let.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.