Zmrzlinu Mövenpick přebírá Nestlé

Švýcarská potravinářská společnost Nestlé koupí od jiné švýcarské firmy Mövenpick výrobu zmrzliny. Chce tak posílit svou pozici v oboru a lépe konkurovat Unileveru, kterému patří například značka Algida. Finanční podmínky kontraktu Nestlé nesdělila.

Mövenpick se po dokončení transakce bude dál soustředit na svůj řetězec hotelů a retsaurací, výrobu značkové kávy či džemů.

Tržby za prodej výběrových značek zmrzliny se v Mövenpicku pohybují kolem 300 milionů franků ročně, což je asi 220 milionů dolarů. Většinu tržeb ale podnik generuje v zahraničí, a to prostřednictvím licencí.

Nestlé jako největší potravinářská společnost na světě se bude snažit také o další akvizice v tomto odvětví. Stejně jako ve Švýcarsku prodává Mövenpick zmrzlinové podnikání v Německu, Norsku, Švédsku, Finsku, Egyptě a v Saúdské Arábii.

Největším trhem pro prodej zmrzliny je pro Mövenpick Německo, kde už Nestlé získala výrobce zmrzliny Schöller Holding. Schöller už exkluzívní licenci k prodeji zmrzliny Mövenpick měl. Podrobnosti zde.

, ,