Znalecký posudek pomůže při reklamaci

Kristýna Hájková z Kladna si koupila kalhotový kostým.
Kristýna Hájková z Kladna si koupila kalhotový kostým. Když se po krátkém nošení u kalhot prošoupala látka, kostým reklamovala. Prodavačka nejprve reklamaci uznala, ale byla ochotná vrátit paní Hájkové peníze pouze za kalhoty. S tím zákaznice nesouhlasila, a tak prodavačka reklamaci nakonec zamítla. Kristýna Hájková si nechala vypracovat znalecký posudek, ze kterého je patrné, že šlo o vadu materiálu, a chtěla by se poradit, jak má postupovat dál.

Za dané situace bych paní Hájkové poradila, aby ještě jednou prodejce navštívila a předložila mu znalecký posudek, ze kterého je patrné, že právo je na její straně. Pokud ani tentokrát nebude reklamace vyřízena k její spokojenosti, bude muset zákaznice svůj nárok uplatnit soudní cestou. Jestliže kostým koupila jako komplet za jednu cenu, musí samozřejmě prodejce vrátit celou cenu, a nikoli jen částku za reklamované kalhoty.

Občanský zákoník, § 599:

1) Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen jestliže vady vytkl nejpozději do šesti měsíců... po převzetí věci.

2) Právo na náhradu nutných nákladů může kupující uplatnit u soudu, jen jestliže náklady prodávajícímu oznámí ve lhůtě uvedené v odstavci 1.