Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Znáte Persiel? To je Persil a Ariel, lhal prodejce

  1:00aktualizováno  1:00
V rajonu velkých výrobců prášků řádila před pár měsíci v Česku škodná. Podomní prodejce vzal dvě velké konkurenční značky na trhu a spojením jejich jmen si vytvořil vlastní. Z Persilu a Arielu se tak stal Persiel.

Podvodník si nechal vytisknout i vlastní nálepky na kyblíky s práškem

Podvodník si nechal vytisknout i vlastní nálepky na kyblíky s práškem a po bytech nabízel deset kilo za pět set korun. Za zhruba stejnou sumu se v obchodech prodává devítikilové či kompaktní šestikilové balení pravých značek.

"Nám ho nabízel k nějakému výročí Arielu a Persilu levněji a maminka ho koupila," říká anonymně jeden ze zákazníků z Liberecka, který později vypovídal na policii.

Jiný potenciální zákazník odolal. "Tvrdil, že jde o doprodej po zrušeném Persilu a Arielu a že dostanu kartičku na slevu 40–80 procent od klubu Henkel na další zboží. A jestli máme mimino, že dostaneme dětské plíny," popsal v dopise výrobci.

Výrobcům, kteří se o falešném obchodníkovi dověděli od podvedených zákazníků, se zježily vlasy. V Česku lítě bojují. Na své značky dává americký Procter & Gamble, výrobce Arielu, jen do reklamy v Česku odhadem přes miliardu korun ročně. Německý Henkel vydává do reklamy svých značek zhruba 600 milionů a nyní jeho 99letá značka Persil překonala 17procentní podíl na trhu a vítězí nad Arielem.

Nechali si tedy od falešného výrobce nenápadně poslat jedno balení a zjistili, že jde o levný prací prášek za 160 korun. "Etiketa lákala na to, že je bezfosfátový, antibakteriální, obsahuje aviváž i Calgon. Kromě bezfosfátových prostředků však nic z uvedeného na trhu není a chemicky ani není možné vyrobit," řekla mluvčí Henkelu Lidija Erlebachová.

Díky spolupráci zákazníků – jeden z nich dokonce vyfotil auto obchodníka – pak policie muže na Liberecku našla a nyní čelí žalobě za porušování práv k obchodnímu jménu.

Hrozí mu maximálně rok vězení nebo veřejné práce a dočasný zákaz živnosti. Svérázný obchodník se dotkl i třetího konkurenta v čisticích prostředcích. Na obalu prášku slibuje, že je uvnitř už i Calgon, prostředek proti usazování vápna v pračce. A ten vyrábí Reckitt Benckiser.

Mluvčí Henkelu upozorňuje na to, že klub Henkel neexistuje a že firma nemá podomní prodejce. V průměru si každý Čech ročně koupí šest kilo prášku. A každý třetí si vybere Persil nebo Ariel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.